3 Soruda Zeynep Kayan’ın ‘‘Geçici Aynılık’’ sergisi

Portre ve performansla bağlantılı olarak fotoğraf, video ve ses çalışmalarından oluşan bir sanat pratiği üreten Zeynep Kayan’ın yeni solo sergisi ‘‘Geçici Aynılık’’ Zilberman Gallery’de devam ediyor. Geçici Aynılık” için ürettiği çalışmalarında bedene herhangi bir malzeme olarak yaklaşmayı deneyerek süreçteki hareketleri bu kez görüntünün yüzeyinden “içeri”sine taşıyan Kayan, sergide yer alan video çalışmaları ve bu çalışmaların ekran görüntülerinden oluşan fotoğrafları birbirini tamamlayan bir kurgu içinde sunarak malzemenin ve hareketin olasılıklarını tüketmeyi deniyor. Kameraya bir ayna gibi yaklaşarak hareket denemeleri sırasında bedenini izleyen Kayan; kayıt altına alınan geçici deneme-yanılma süreçlerinde spontane unsurlar ile kurulan koreografileri iç içe geçiriyor.

Ankara’daki ‘‘Torun’’ isimli bağımsız sanat alanının kurucuları arasında yer alan Zeynep Kayan, üçüncü kişisel sergisi ‘‘Geçici Aynılık’’ hakkında üç sorumuzu yanıtladı.

Zeynep Kayan ‘Geçici Aynılık’ serisinden: Yalıtıcı I, 2019 Arşivsel pigment baskı 10 parça, 80 x 64,5 cm (her biri)
Zeynep Kayan
‘Geçici Aynılık’ serisinden: Yalıtıcı I, 2019
Arşivsel pigment baskı
10 parça, 80 x 64,5 cm (her biri)

Bu sergiden önce bilmediğin bir bilgi? Ekran görüntülerinin ne kadar ve ne yolla büyüyüp baskıya hazırlanabileceği.

Bu sergiye hazırlanırken aklında dolaşan bir düşünce? Aklımda dolaşan tüm cümlelerin özeti bir soundtrack gibi oldu: Velvet Underground ‘‘What Goes On’’

Bu sergiden sonra yapmak istediğin ilk şey? Yüksek sesli müzik dinlemek ve kolaj yapmak!

Zeynep Kayan ‘Geçici Aynılık’ serisinden: Ayna I, 2019 Arşivsel pigment baskı 50 x 75 cm
Zeynep Kayan
‘Geçici Aynılık’ serisinden: Ayna I, 2019
Arşivsel pigment baskı
50 x 75 cm
Zeynep Kayan ‘Geçici Aynılık’ serisinden: Makas, 2019 Arşivsel pigment baskı 43,5 x 65 cm (her biri)
Zeynep Kayan
‘Geçici Aynılık’ serisinden: Makas, 2019
Arşivsel pigment baskı
43,5 x 65 cm (her biri)

**Kapak fotosu: Kayhan Kaygusuz