Barkın Engin: “Seaboard Block, ses /tını odaklı kompozisyonlar için önemli bir ihtiyacı karşılıyor”

Roli’nin müzisyen ve prodüktörlere, hem kayıt hem şarkı yazımı anlamında büyük imkanlar tanıdığı ekipmanlarının en yenisi olan Seaboard Block, yerli müzik sahnesinden çeşitli müzisyenleri geziyor ve söz konusu müzisyenler de bu deneyimlerini farklı formatlarda Bant Mag.’a anlatıyor.

Geçtiğimiz haftalarda Tuğçe Şenoğul ve Barlas Tan Özemek’in Seaboard Block’a dair düşüncelerini paylaşmıştık. Bugün de sıra Replikas, Reverie Falls on All ve Pitohui gibi gruplardan tanıdığımız Barkın Engin’de.

“Roli’nin Seabord Block tasarımının, geleneksel ya da popüler müzikal formlar için olduğu kadar, ses /tını odaklı, deneysel kompozisyonlar veya işitsel disiplinler arası sanat eserleri için de önemli bir ihtiyacı karşıladığını ve taze bir bakış açısı sunduğunu düşünüyorum.  

5D Touch teknolojisi, bir yandan tınısını sizin belirlediğiniz, interaktif ve perdesiz bir enstrüman yaratmanıza imkan verirken, bir yandan da geleneksel keyboard/knob/slider/pad dörtlüsü ile fiziksel olarak yapamayacağınız bir çok müzikal veya teknik jesti gerçek zamanlı yapmanızı sağlıyor. Tüm bunlar, dilerseniz Seabord’u klasik bir controller olarak kullanmanızı da engellemiyor. Aksine Keywave yüzey, performansı oldukça zevkli ve kontrollü bir hale getiriyor.

Modüler ve kablosuz yapısı, diğer yazılımlar ile uyumluluğu ve ekonomik ulaşılabilirliği de düşünüldüğünde önemli bir seçenek olarak karşımıza çıktığını söyleyebilirim.”