İpek Görgün: “RBMA kabuğumdan çıkmamı sağladı”

İpek Görgün: “RBMA kabuğumdan çıkmamı sağladı”

Red Bull Music Academy başvuruları devam ederken, akademiyi deneyimleyen isimlerle konuşmaya devam ediyoruz.

Müzik dünyasının en prestijli organizasyonlarından biri olan RBMA’nın 4 Eylül’e kadar devam edecek olan başvuru sürecinde, RBMA’ya katılmış olan yerli müzisyenlerle RBMA başvuru süreçlerini, deneyimlerini ve dahasını konuşuyoruz. Sıradaki konuğumuz Tokyo’da gerçekleşen RBMA’ye 2014 yılında katılan İpek Görgün.

RMBA’ya başvurmaya nasıl karar verdin? Başvuru sürecindeki hazırlığın nasıl oldu?

RBMA’den uzun zamandır haberim vardı; fakat hiç başvuru yapmamıştım, nasılsa kabul etmezler diye. Bir süre sonra doktorada elektronik müzik çalışmak ve 2014’teki akademinin Tokyo’da gerçekleşeceğini öğrenmek biraz daha cesaret verdi – her ne kadar son 2-3 günde her şeyi apar topar hazırlayıp yollamış olsam da.

RBMA’daki deneyimlerinden biraz bahseder misin? Nasıl bir süreç vardı, ne gibi workshop’lara katıldın, hangi müzisyenler yer alıyordu?

Pek çok müzik türünde deneyim sahibi olan insanlarla bir araya geldik ve onlardan dersler aldık. Derslerden kalan zamanlarda ise marimbadan trompete, synthesizer’dan piyanoya kadar pek çok enstrümanın bulunduğu stüdyoda vakit geçirdik; katılımcılarla müzik yaptık, kayıtlara girdik. Ayrıca her gece katılımcıların ve ders verenlerin gerçekleştirdiği performansları izleme imkanımız oldu.

Bizim dönemdeki katılımcıların hepsiyle çok iyi arkadaş olduk ve hala haberleşiyoruz. Aklıma gelen ilk isimlerse Tollcrane, WIFE, Mumdance, Chelsea Jade, Bienoise, Carlos Augustin del Rio, Daniel Limaverde ve Mimu Merz olabilir. Derslerde en çok aklımda kalanlar ise Jah Shaka, Ryoji Ikeda, Ben UFO ve Hiroaki Nishijima oldu.

ipekrbma

Senin için RBMA ne anlama geliyor ve hayatını nasıl değiştirdi?

Yaptığım müziği pek paylaşmıyordum insanlarla, müziğimi yurt dışında duyurma gibi bir düşüncem de pek yoktu aslında; biraz çekingenlikten biraz da “Orada millet neler yapıyor, benimle ne işleri olur” düşüncesinden herhalde. RBMA bu anlamda hem kabuğumdan çıkmamı sağladı, hem de konumu fark etmeksizin herkesin her zaman birbirine bir şeyler katabileceğini gösterdi.

RBMA’ya katılacaklara ne gibi önerilerde bulunursun? 

İnsanların sadece müzikal becerilerini değil, kişiliklerini de değerlendiriyorlar. Bu yüzden de başvuru formundaki sorular oldukça mahrem. Tavsiyemse, başka biri gibi davranmaya çalışmayın. Evet çok güzel bir ortam var ama oraya öncelikle “ortamlara akmaya” veya ünlü olmaya değil, müzik ve müzik sektörü hakkında bir şeyler öğrenmeye, farklı insanlarla bir şeyler paylaşmaya gidiyorsunuz. Bu yüzden cevaplarınızda samimi olmanız yardımcı olacaktır.

Kendim neler yazdım kısmına gelirsek, sanırım çok az insana, belki de kimseye anlatmadığım şeyleri yazdım. Hatta bu yüzden formu doldururken oldukça gerildim. Kültür-sanat sorularında da öğrendiğim veya beni etkileyen ne varsa dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Portfolyoma da 17 yıl boyunca müzik adına yaptığım çoğu şeyi tür farkı gözetmeden ekledim. 6750 kişi başvurmuştu bizim dönem, o yüzden beklenti içine girmedim; ama umutsuzluğa da kapılmadım. Dosyayı yolladıktan sonra Temmuz’a kadar da başvurumu düşünmemeye, RBMA olacak diye gaza gelmemeye veya olmayacak diye moralimi bozmamaya özen gösterdim.

RBMA sayesinde tanıştığın en ilham verici isim kimdi?  

Jah Shaka’nın amiyane tabirle aklımı aldığını söyleyebilirim.

 

Benzer yazılar