3 soruda Hakan Çınar’ın ilk kişisel sergisi “Otoportre”

Sanatçı Hakan Çınar’ın kendisini, bedenini inceleme; kendisiyle yüzleşme motivasyonuyla yarattığı beş büstlük enstalasyonu, 19 Ekim itibariyle Zülfaris Karaköy olarak bilinen Zülfaris Sinagogu’nun ana salonuna yerleşti. Üç senelik bir hazırlıkla ortaya çıkan bu performatif heykel yerleştirmesinde Hakan Çınar’ın sarındığı ya da üzerini örten örtünün aşama aşama kalkışını seyre dalıyoruz. Nihayetinde kendisiyle karşılaşmada mermer heykellerden birini parçalıyor Çınar.



Sergiye eşlik eden yayın için yazdığı metinde Taner Ceylan’ın sorduğu şu sorular çarpıcı: “Yeterince büyük veya küçük yaşanmış bir hayat var mı? 20 yaşında veya 50 yaşında veya 90 yaşında bu hayatı terk etmek, bu bedeni terk etmek bir fark oluşturuyor mu? Tekrar kendini yaratmak, tekrar kendini öldürmek, tekrar yok etmek, tekrar inşa etmek neden mümkün olmasın?”

Nitekim Hakan Çınar, Taner Ceylan’ın Olimpos’taki zeytinliğinde ilhamla 2019’da başlattığı Olimpos Sergileri’nin “Portre” temalı ilk karmasında yer almıştı. Sergi tasarımını FIELDS’in yaptığı “Otoportre”, Zülfaris Karaköy’de 28 Ekim’e kadar görülebilecek.

Hakan Çınar, ilk kişisel sergisi “Otoportre”ye dair 3 soruluk anketimizi de yanıtladı.

Enstalasyon
Otoportre / Selfportrait, 2019-2021, mermer marble, 160 x 500 x 100 cm
Fotoğraf: Sami Çetinkaya

Bu sergiden önce bilmediğin bir şey?

Ekip çalışması. Bağımsız çalışan biri olarak ekiple çalışmanın getirdiği sorumlulukları, farklı bakış açılarını tartmayı, geliştirmeyi bu sergiyle deneyimledim.  

Bu sergiye hazırlanırken aklında sürekli dolaşan bir düşünce?

Heykellerin nasıl gösterilebileceği, mekâna nasıl yerleştirileceği süreç boyunca aklımdaydı. 

Bu sergiden sonra yapmak istediğin ilk şey?

İstanbul dışına çıkmak.

Enstalasyon
Otoportre / Selfportrait, 2019-2021, mermer marble, 160 x 500 x 100 cm
Fotoğraf: Sami Çetinkaya