Yerli müzik sahnesi adına, önceki yılların ivmesinin birçok anlamda yükseldiği bir yıl oldu 2018. Birçok mecrada ve platformda konuşulan bağımsız sahneye gösterilen ilginin artışının sebeplerini gözler önüne serer nitelikte albümler yayınlandı yıl boyunca. Ana akımdan da ses ve konsept odaklı fikirlerin öncelik olduğu, dümenin farklı yönlere kırıldığı kimi albümler geldi. Geride kalan senenin albüm raporunu çıkarırken, ülkede ne denli geniş skalada üretimler yapıldığının resmini bir kez daha görmüş olduk. Yalnızca uzunçalar formatında yayınlanan albümlerden oluşan 30 albümlük listemizde bir sıralama yapmamamızın temelinde yatan da bu çeşitlilik.


So Duo – Ay Ana
(Kalan)

Sumru Ağıryürüyen ve Orçun Baştürk’ün geniş bir ilham yelpazesiyle beş yılda şekillenen müzikal ifade biçimleri, gelenekselden avangarda uzanan bir çizgide karşımıza çıkıyor Ay Ana’da. Kökleri geniş coğrafyalara yayılan ve her dinleyişte farklı anlamlar kazanabilen şarkılarla dolu bir albüm.

“Söylemeden Anladık”

Gözyaşı Çeteşi – Karar
(Tantana Records)

Gün geçtikçe genişleyen, kolları farklı uçlara uzanırken kendine özgü bir karakter yakalamaktan da taviz vermeyen bir grup Gözyaşı Çetesi. Uzun soluklu altı şarkıdan oluşan ikinci albümü, grubun hikâyeciliğine yeni katmanlar eklerken canlarını sıkan konulara da değinmekten geri kalmıyor. Karar, 2018 denince aklımıza gelecek ilk albümlerden biri.

“Kirlendi”

Gaye Su Akyol – İstikrarlı Hayal Hakikattir
(Glitterbeat / Dunganga Records)

Gaye Su Akyol’un solo kariyerinin üçüncü uzunçaları İstikrarlı Hayal Hakikattir, yine aşina olduğumuz, “buralı” tınıları fantastik unsurlar, surf rock sound’u ve farklı duygu durumlarıyla bir arada sunuyor. Önceki albümlerle kıyaslandığı zaman İstikrarlı Hayal Hakikattir’i diğerlerinden ayıran en belirgin unsurun dinleyiciye sunduğu alabildiğine geniş duygu yelpazesi. “Meftunum Sana ve “Gölgenle Bir Başıma” gibi derbederlerin, “Laziko” ve “İstikrarlı Hayal Hakikattir” gibi coşkuyla eşlik edilesi şarkılarla bir araya gelişi ihtişamlı bir bütün oluşturuyor.

“Meftunum Sana”

Age Reform – Degenerate
(Tektosag)

Berk Çakmakçı’nın ne zaman nerden vuracağını kestirmek her zaman güç. Tektosag etiketiyle yayınladığı son Age Reform kaydı da bunun en belirgin ispatı. Noise, drone gibi estetikleri tekinsiz kulüp tınılarıyla harmanlayan ve distopik bir ses bütünü yakalayan Degenerate, Youtube videolarından alınmış ses örneklerini zihin açıcı bir şekilde işliyor.

“Degenerate”

Barış Demirel / Barıştık Mı – Fail Play
(Kabak & Lin Records)

Barış Demirel’in her zaman şekil değiştirme eğilimi gösteren projesi Barıştık Mı, hem prodüksiyon hem de şarkı yazarlığı anlamında bugüne dek yayınladığı en “oturaklı” albümle karşımızda. Fail Play, hayatımıza girdiği sonbahar günlerine ideal bir eşlikçi olarak belirse de birlikte vakit geçirdikçe çok daha anlam kazanan ve herhangi bir zamana bağlı kalmayan bir kayıt.

“Kanadıkırık”

İpek Görgün – Ecce Homo
(Touch)

Sonik deneyleriyle farklı anlam bütünlükleri yaratan İpek Görgün, köklü plak şirketi Touch tarafından yayınlanan Ecce Homo’yla en derinde hepimizin kafasını kurcalayan bir sorunun yanıtını arıyor: “Var olmanın temelinde ne yatıyor?” Çok geniş bir spektruma yayılan soyut katmanları merkezine alan ve dinleyiciye kendine has bir deneyim yaratma imkanı sunan boşluklarıyla albüm, arayışını sağlam temeller üzerine oturtmayı başarıyor.

“Seneca”

Barlas Tan Özemek – Yalancılar Kahvesinde
(Ada Müzik)

Ana akımdan bağımsız sahneye, birçok farklı müzisyen ve grupla karşımıza çıkan Barlas Tan Özemek’in hazırlıkları uzun bir zamana yayılan ilk solo albümü. Yalancılar Kahvesinde’de kendi besteciliğini, geleneksel şarkı yazarlığıyla harmanlıyor ve melodik bir sohbete davet ediyor.

“Şarkıcı”

Etnik Sentetik – Selected Works 1995-2006
(Müstesna Records)

Taze oluşum Müstesna Records’ın ilk yayını olan Selected Works, Sami Baruh’un Etnik Sentetik ismiyle 1990’ların ortalarından 2006 yılına dek yaptığı kayıtlardan bir derleme. Synth müziğine meraklı olanların rahatlıkla içinde kaybolacağı albüm, çiğ dans parçalarıyla sonik denemeleri harmanlıyor.

“The Omen”

The Ringo Jets – Open Sesame
(Tantana Records)

İstanbul ve rock’n’roll denince akla gelen ilk ekiplerden biri olan The Ringo Jets, uzun bir aranın ardından yayınladığı albümü Open Sesame’de gaz pedalını coşkuyla köklüyor. Araya da grubun alıştığımız tınısına leziz bir dokunuş olan motown etkileşimleri serpiştiriliyor. Unutmadan belirtelim, kapanış şarkısı “Pengo Pengo”yla açılan kapıdan biraz daha ilerlemek istiyoruz Ringolar.

“The Baba”

Tunç Çakır – Volt.Age
(Wic Recordings)

Tunç Çakır, iki yıl aranın ardından yayınladığı ikinci uzunçalarında analog –hatta ev yapımı- ekipmanlar, synthesizerlar, sequencerlar, turntable’lar ve yer yer akustik seslerle tekinsiz bir alem yaratıyor. Yer yer Gotham City sokaklarında yürüdüğünüzü hissedebilirsiniz, öyle bir tekinsizlik. Ses kaşifleri ve arızalı şarkı formlarına özel ilgi duyanların asla pas geçmemesi gereken bir albüm Volt.Age.

“Castle”

Brek – TV Juice
(Kare Müzikevi)

Mispis ve Nihil Piraye gibi grupların ardından müzikal arayışlarına solo projesi Brek’le devam eden Berk Sivrikaya, bu sene iki ayrı formatta yayınlar yaparak synth pop serüvenine başladı. Ülkede son yıllarda revaçta olan synth dokulu lo-fi şarkılardan oluşan ilk uzunçalar TV Juice, Brek’in yol haritasına dair belirgin ipuçları taşıyor. Kısa süre sonra gelen Türkçe EP Mikrodalga Sörfü’ne de bir kulak verin.

“The Fall”

Islandman – Rest in Space
(Music for Dreams)

Farfara’yla tanıdığımız Tolga Böyük’ün farklı coğrafyaların müzikal ilhamlarını zengin ritmik kurgular ve insanı harekete geçiren prodüksiyonlarıyla bir araya getirdiği projesi Islandman, Rest in Space’le sene boyunca ferahlık serpiştirdi kulaklara. Islandman’in uçsuz bucaksız müzikal aleminde kendinizi kaybetmek hatta kendinizden uzaklaşmak olası. Can cover’ı “Future Days” de albümün gizli kahramanlarından biri.

“Ikaru”

Ah! Kosmos – Beautiful Swamp
(Compost Records)

Melodik ses manzaraları ve yer yer arızayı estetikleştiren ritmik düzenlemeleriyle Ah! Kosmos’un müzikal yolculuğunda yeni bir sayfa açıyor Beautiful Swamp. Korku, kasvet, tekinsizlik gibi hislenmeler albümün genelinde kendini belli ediyor. Özgür Yılmaz, Elif Çağlar, Mabel Matiz gibi konukların karakteristik dokunuşlarıyla da “çok renkli” bir seyir sizi bekliyor.

“Wide”

Koray Kantarcıoğlu – Loopworks
(Discrepant)

1960’lar ve 1970’lerde Türkiye’de kaydedilmiş plaklardan aldığı ses örneklerini işleyen ve drone-vari bütünler yaratan Koray Kantarcıoğlu’nun aslında Bitmap Landscapes kitabına eşlikçi olarak kurguladığı albümü, dinleyici için yeni algılama biçimleri yaratacak kadar incelikle işlenmiş. Loopworks, her anında keşfedilecek başka bir detaya tutularak yüksek odaklı bir dinleme vaat etse de yorucu bir deneyim olmaktan bir hayli uzak. Elini attığı her alanda farklı bakış açıları ve yaklaşımlar geliştirmeyi başaran Koray Kantarcıoğlu’ndan yine titiz bir çalışma.

“263 Loop”

Harmondia – Strange Tissue of Space and Time
(Who Are We Who We Are)

DANdadaDAN, 123, Big Beats Big Times gibi sayısız projede güçlerini birleştiren Berke Can Özcan ve Burak Irmak, bir duo olarak yayınladıkları ilk kayıtlarında zamanı ve mekânı bükmek konusunda hiç zorluk yaşamıyor. Yer yer görkemli patlamalar ve kaos, yer yer dingin melodiler ve sakinlik ön plana çıkıyor. Daha fazlasını istiyoruz Harmondia, kendinizi bizden esirgemeyin.

“Comendinger”

Glasxs – Mavi Toz Ormanda
(Epic İstanbul)

Mavi Toz Ormanda, bir süredir İstanbul – Londra ekseninde hayat bulan Glasxs’in trip-hop ve indie electronica gibi 2000’lerin başlarının popüler janrlarını ustalıkla işlediği ikinci albümü. Tematik anlatıları ve konsept bütünlüğünün yakalandığı albümlere özel bir ilgi duyanları buraya alalım.

“Mavi Toz Ormanda”

Anadol – Uzun Havalar
(Kinship Records)

Etrafınızın tuhaflıklarla örülü olduğu, türlü glitch’ler ve tanımlaması güç varlıkların konukları olduğu bir paralel Anadolu evrenindeyiz. Anadol’un uzun hava extravaganzası olarak kurguladığı ve 2015’te kaydettiği albümü, kozmik ve yer yer kahkahalarınızla eşlik ettiğiniz bir hayali maceraya eşlik ediyor âdeta.

Bir Garip Kan İçme Töreni”

Ari Barokas – Lafıma Gücenme
(Garaj)

Duman basçısı Ari Barokas’ın 10 şarkılık ilk solo kaydı, hem senelerin deneyimini hem de bir “ilk”in heyecanını bir araya getiriyor. Cesur sözleri ve ayağı sağlam bir şekilde yere basan düzenlemeleriyle dikkat çeken albüm, dinleyicisine bazı unutulanları hatırlatmasıyla da senenin en çarpıcı çalışmalarından biri.

“Ömrünüz Yine Geçiyor”

Lowkolos – VIS INERTIA
(Lowkolos)

Hollanda’da yerleşik müzisyen ve prodüktör Mert Gençer’in elektro-akustik ses tasarımlarıyla hayat verdiği yeni projesi Lowkolos’un ilk albümünde derinliğini hesaplayamadığınız bir suda yüzüyor hissi gizli. Farklı ses kaynakları ve elementlerle, ne zaman nereye evrileceğini kestirmenin güç olduğu temalar ve konseptlerle inşa edilmiş bir albüm. Belki istemsiz bir şekilde yarattığı “merak”, dinleyişi baştan sona dinamik kılıyor.

“G-FORCE”

Mabel Matiz – Maya
(ZOOM)

Mabel Matiz’in karakteristik pop anlayışı, bir hit yaratmaktan ziyade kendi derdini sevdiği şekilde ifade edebilmesine ve isyandan bile keyif alabilmenize yol açıyor. Kendini tekrar etmeden ses paletini mümkün mertebe geniş tutan Mabel Matiz, Maya albümüyle büyük bir meydan okumaya da imza atıyor. Spotify ve stream çağında, her biri detaylıca işlenmiş 21 şarkıyla yaklaşık 2 saat uzunluğunda bir albüm yayınlamak hem cesaret hem de özgüven isteyen bir adım.

“Öyle Kolaysa”

Taner Öngür & 43,75 – Sayko Ana
(Tantana Records)

Yerli sahnenin seneler önce yaptıklarıyla bir yol gösterici olmuş kahramanlarından Taner Öngür’ün son yıllarda yeni şarkı ve türküleriyle hayatımızda olmasını başlı başına kutlamak gerek. Grubu 43,75’le, kendi tabiriyle “Saykodelize edilmiş türküler” kaydeden Taner Öngür, farklı yörelerden tanıdık seslere kendince dokunarak nostaljiyle yoğurulmuş bir kırk dakika vaat ediyor.

“Bir Çift Turna”

Palmiyeler – Akdeniz
(Kare Müzikevi)

Eğer bir Palmiyeler konserinde bulunduysanız, grubun yüksek enerjisine ve âdeta bir partiye dönüşen canlı performansına tanık olmuşsunuz demektir. Akdeniz, salaşlığı ve prodüksiyon tercihleriyle bu enerjiyi doğrudan dinleyice kanalize edebiliyor. Grubun şarkı yazarlığında belki büyük değişiklikler gözlemlemiyoruz ama sevdiği şeyi hakkını vererek yapmaya devam ediyor Palmiyeler.

“Rüzgar, Deniz”

Özgün Semerci – A Nightmare on Clawhammer Banjo
(Lu Records)

Özgün Semerci, ilk albümü Bulandı Sularım’dan sonra banjonun başrolünde olduğu albümü A Nightmare on Clawhammer Banjo ile “konsept albüm” fikrine incelikli bir şekilde yaklaşıyor. Sözlerden ve anlamlı hecelerden uzak durarak, her dinleyişte sizi tesiri altına alabilen baş döndürücü bir atmosfer yaratıyor Semerci. Bir çalım tekniğine odaklanma fikrinin böylesine yoğun duygu bütünlüğü doğurduğunu görmek de ilham verici.

“An Eerie Tale”

Hedonutopia – Yakamoz Sandalı
(Dokuz Sekiz Müzik)

Fırat Külçek ve Kerem Feyzi’nin uzun bir geçmişe yayılan iş birliklerinin meyvesi olan Hedonutopia, üçüncü albümü Yakamoz Sandalı’yla karakteristik tınısını akılda kalıcı vokal melodileriyle bir araya getiriyor. Prodüksiyon anlamında önceki albümlere nazaran niyetini daha belli eden bir yaklaşımla (Taner Yücel’in albümün prodüktörü olduğunu hatırlatalım) kullanılan her sesin hikâyenin bir parçası olduğu nadir çalışmalardan biri.

“Bil ki”

Ahmet Ali Arslan – Günaşığı
(Z Müzik)

Geçtiğimiz yıllarda yayınladığı iki kısaçalarla nitelikli bir şarkı yazarı olduğunu ispatlamıştı Ahmet Ali Arslan. Nefes alıp veren, sizinle sohbet eden şarkılarla bezeli ilk albümü Günaşığı da oluşturduğu beklentilerin üzerinde dimdik duruyor. Ağırbaşlı ve içinde büyüdüğü coğrafyanın geleneklerine sırtını dayayan Günaşığı, müzisyenin bir süredir cebinde taşıdığı ve birlikte büyüdüğü şarkılarının içeride kalmış duygularla yalın bir şekilde temas eden bir buluşması.

“Yan Yana”

Sami Baha – Free For All
(Planet Mu)

Üç senedir Londra’da yaşayan ve prestijli etiket Planet Mu bünyesinde çalışmalarını sürdüren Sami Baha, kısa soluklu parçalardan oluşan Free For All’da bas müziğinin “dayatılmış” ve “çiğnenmiş” kurallarını yok sayıyor. Sağlam prodüksiyonları ve farklı MC’lerin de katılımıyla yalnızca keyif almanızı, bir an önce sallanmaya başlamanızı ve ritme kendinizi kaptırmanızı istiyor Sami Baha.

“Gambit”

Can Çankaya & Kağan Yıldız – Timeless
(Rainbow45 Records)

Uluslararası caz sahnesinde yaptıkları iş birlikleriyle ve kişisel üretimlerinde kendini tekrar etmekten kaçınan iki müzisyen Can Çankaya ve Kağan Yıldız’ın duo projesi Timeless, ülkedeki caz sahnesinin 2018 adına en heyecan verici çalışmalarından biri oldu. Piyano – kontrbas duo geleneğine sırtını dayayarak hem kendi bestelerini hem de caz standartlarını yorumlayan ikilinin ilk yayını olan Timeless, telaş ve temponun baş döndürücülüğünde nefes almak istediğiniz anlar için de birebir.

“Who Cares”

Ekin Fil – Maps 
(Helen Scarsdale)

Son yıllarda film müzikleriyle de gündemde olan Ekin Fil’in karanlık ve düşsel dışavurumlarla inşa ettiği solo yolculuğu da genişleyerek devam ediyor. California merkezli Helen Scarsdale’den son üç yılda dördüncü albümünü yayınlayan Ekin Fil, şehirden uzakta bir adada geçirdiği ilk kış ayının meyvesi olan Maps’te bilinmezliğin içinde gönlünce savruluyor.

“Nocturnal Arc”

Kerem Akdağ – Kerem Akdağ
(Dimensions Recordings)

Caz dokunuşlarıyla bezeli fütüristik beat’leriyle hem dans pistleri hem de sakin akşamlara uygun bir albüm yapmayı başarıyor Kerem Akdağ. Üstelik bunun bir ilk albüm olduğunu göz önüne alınca, prodüksiyonların kapsama alanı ve bu alandakilerin nitelikli harmanı daha da etkileyici hale geliyor.

“Find Yourself”

Barış Ergün – Modern Paralysis
(Shalgam Records)

İstanbullu deneysel caz grubu Uç Uç’un üyelerinden biri olan Barış Ergün’ün solo albümü Modern Paralysis, çıkış noktası olarak Pauline Oliveros’un temellerini attığı, müzik ve çevresel seslerin iç içe geçtiği bir teoriyi benimsiyor. Sesin tüm bileşenlerine ayrılarak detaylı bir şekilde işlendiği ve yeniden biçimlendirildiği Modern Paralysis’in kimi sekanslarında gerçeklik algınızı yitirdiğinizi hissedebilirsiniz, şimdiden uyaralım.

“Voice of Nagging Suspicion”

  1. Yaşadığımız masal: Müzeyyen Senar

    2018, Müzeyyen Senar'ın 100. yaşını kutladığımız yıl. Çeşitli vesilelerle adı gündeme geldi, geliyor, gelecek. Aslında hiç gündemden düşmüyor zira bugüne kadar o kadar çok şey kattı ki bize, görmemek mümkün değil. Peki neden Müzeyyen Senar? Şarkıları anason kokuyor. Çilingirlerde akla gelen, hep onun şarkıları. Bu kadarı yeter mi? Elbette yeter ama tek sebep bu değil.

  2. Güneş vurmuş gece bahçeleri: Win Wallace

    Austin, Texas çıkışlı sanatçı Win Wallace’ın işlerine bakınca sonradan çürük olduğunu fark edeceğiniz olgun bir meyvenin kabartacağı kuşkulu bir iştah hissi yaşıyorsunuz.

  3. Yaşayan bir evin naif ve erotik konukları: Sadi Güran

    23 Şubat’ta Bant Mag Havuz’da açılan yeni sergisi "Hey Jüpiter II - E Kal Bu Gece Burada?"nın yoğun hazırlıkları üzerindeyken, Sadi Güran'dan bir saat koparıp iki sergilik bu serisi hakkında merak ettiklerimizi sorduk.

  4. Bir “Conan” sayısı ile başlayan çizgi roman serüveni: Yıldıray Çınar

    İlk solo sergisini Ocak 2019’da Bant Mag. Havuz’da açan Yıldıray Çınar’la çalışma metotları üzerine.

  5. Aklımdakiler: M. Kutlukhan Perker

    Türkiye’de çizgi roman kültürünün baş aktörlerinden M. Kutlukhan Perker, geçtiğimiz sene Contemporary İstanbul kapsamında ilk kez sergilenen “Miralay” serisindeki çalışmaları eşliğinde, sanat ve edebiyat dünyasının tanınmış isimlerinin sorduğu soruları yanıtlıyor.

  6. Görür görmez unuttuklarımız: “Çabuk Çabuk”

    Göçün çoğunlukla Suriyeli mülteciler üzerinden konuşulduğu, bu “konuşmanın” ise sık sık nefret söylemi ve popüler politika malzemesi edildiği bir ülkede görünmez kılınmış, kendi görünmezliğini de sahiplenmek zorunda bırakılmış bir azınlık ülke topraklarını mesken eden Afrikalılar.

  7. 2018’in en iyi 50 yabancı albümü

    Müzik açısından fazlasıyla bereketli bir yıl olan 2018, sonraki jenerasyonlara taşacak, ikon mertebesine erişecek birçok albümü beraberinde getirdi. Listeyi toparlarken, senenin ağırlıklı olarak mesaj odaklı, konsept kurguların ön plana çıktığı ve dinleyicisine doğrudan, filtresiz bir şekilde seslenen albümlerle bezeli olduğunu fark ettik. Listeyi 50 albümle sınırlarken fazlasıyla zorlandığımızı da buraya not düşelim! Huzurlarınızda, 2018’in nefis albümlerinden Bant Mag.’ın favori 50’lisi.

  8. 2018’in en iyi 30 yerli albümü

    Birçok mecrada ve platformda konuşulan bağımsız sahneye gösterilen ilginin artışının sebeplerini gözler önüne serer nitelikte albümler yayınlandı yıl boyunca. Ana akımdan da ses ve konsept odaklı fikirlerin öncelik olduğu, dümenin farklı yönlere kırıldığı kimi albümler geldi. Geride kalan senenin albüm raporunu çıkarırken, ülkede ne denli geniş skalada üretimler yapıldığının resmini bir kez daha görmüş olduk.

  9. 2018’in en iyi 20 yabancı müzik klibi

    Animasyonlar, büyük prodüksiyonlar, vurucu fikirler ve şarkıyla bütünleşen nefis görsel eşlikçiler... 2018 yılı, birçok müzik yayınına göre video kliplerin altın çağı olarak tanımlanıyor. 20 videoluk 2018 müzik klibi seçkimizde birçok farklı tür ve estetiğe rastlamak mümkün. Albüm listemizde olduğu gibi, “mesajın” yine ön plana çıktığı bir liste daha.

  10. 2018’in en iyi 20 yerli müzik klibi

    Yerli sahnede albümlerde olduğu gibi video kliplerde de farklı disiplinlerde üretimin durmadığı bir yıl oldu 2018. Animasyon üretimlerin sayısının iyice arttığı, performans klibi anlayışına yeni yaklaşımların getirildiği, gerçekçi hikâyelerin cesurca anlatıldığı 20 kliple, 2018’in yerli müzik sahnesinin görsel ifadelerine bakıyoruz.

  11. Şarkı şarkı: The Raws ve “BAT! BAT! BAT!” albümü

    İçinde Lucifer, dilsiz bir yılan, Ruhi Su ve fazlasıyla yüksek tansiyonu barındıran yeni The Raws albümü dinleyicisini ilk dinleyişte teslim alıyor.

  12. “Köy meydanında kaos”: Hedonutopia

    2018’in sonunda yayınladıkları Yakamoz Sandalı’yla üç yıla üç albüm sığdıran Hedonutopia stüdyo deneyimleri ve geleceğe dair planlarını anlatıyor.

  13. Aklımdakiler: The Ringo Jets

    Bu topraklarda dinleyicisi bol ancak üreticisi az, beyinden önce vücudu harekete geçiren o cayır cayır rock müziği sanki doğduğu yerde büyümüşler gibi çalmaya devam eden Ringolar, eş, dost ve ahbaptan gelen soruları üç vokalli bir gruba yakışan bir çeşitlilikle yanıtladı.

  14. 2018’in en iyi 50 filmi

    Her yıl olduğu gibi bu yıl da Bant Mag. ekibi tarafından seçilen yılın en iyi filmleri listesi huzurlarınızda… 2018 yılı içerisinde dünyada vizyona girmiş ya da festival prömiyerini gerçekleştirmiş filmlerden seçilen listemizde, Türkiye vizyonu değil, ilgili filmlerin dünya prömiyeri baz alınıyor.

  15. 2018’in en iyi dizileri

    Dünyada ilk kez 2018 yılı içerisinde yayın hayatına başlamış olan çiçeği burnunda drama ve komedi dizileri ile mini diziler arasından, Bant Mag. ekibi tarafından seçilen en iyilerin yer aldığı ilk 10’lar karşınızda!

  16. Sibel’in Islıkları: Damla Sönmez’le “Sibel” üzerine

    22 Şubat'ta vizyona çıkan "Sibel", güçlü karakteri ve ona hayat veren güçlü performansla dikkat çekiyor. Guillaume Giovanetti ve Çağla Zencirci’nin imzasını taşıyan Sibel’in ulusal ve uluslararası başarılarına neredeyse her hafta bir yenisini eklediği sonbahar aylarında, filmin başrol oyuncusu Damla Sönmez’le Chicago’da buluştuk.

  17. Hepimiz askerdeki gibi birtakım bölüklerde yaşıyoruz: Kader Can

    Kader Can, yerli sahnenin şüphesiz en başarılı ve üretken yazarlarından biri olan Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun altıncı oyunu. 21 yaşında yolu askere düşen rap âşığı bir gencin hikâyesini müthiş keyifli anlara da yer vererek anlatan tek kişilik oyunda Deniz Karaoğlu da kusursuz bir performans sunuyor. Tiyatro sahnesinin iki yetenekli ismiyle Kader Can’ı, oyunun doğuşunu, üç ay “askerlik” gibi geçen prova sürecini konuştuk.

  18. 2018’de prömiyer yapmış 5 çarpıcı tiyatro oyunu

    2008 yılından beri terk edilmiş bir halde başına gelecekleri bekleyen Atatürk Kültür Merkezi’nin yıkımı, Barış Atay’ın oynadığı Kadıköy Emek Tiyatrosu’nun Sadece Diktatör oyununun yasaklandığı haberi ile başladığımız 2018 yılında tiyatro yine de vazgeçmeden üretmeye ve birlik olmaya devam etti...

  19. 2018’in dikkat çeken solo sergileri

    Gazete Duvar, Sanat Dünyamız, K24 gibi pek çok mecrada karşımıza çıkan sanat eleştirmeni ve yazarı Kültigin Kağan Akbulut Bant Mag. için 2018’in kendisinde iz bırakan solo sergilerini seçti.

  20. Künye

    yayın imtiyaz sahiplerive etkinlik direktörleri Aylin Güngö[email protected] J. Hakan Dedeoğ[email protected] genel yayın yönetmeni Ekin Sanaç[email protected] kreatif direktör Aylin Güngö[email protected] editörler