Yaşa Takılanlar: Everything But The Girl - Walking Wounded
Everything But The Girl’ün kendi melankolisini kulüp atmosferine pürüzsüzce tercüme ettiği Walking Wounded albümü, artık tam 30 yaşında.
İlk dinleyişten bu yana neler değişmiş? Şarkıların arasına neler sızmış? Yaşa takılanlar açtı ve yeniden dinledi.
Everything But The Girl
Walking Wounded
21 Mayıs 1996
Çok mühim albümdür çünkü…
Grup için mühimdir çünkü başarı bu ikiliye biraz geç gelmiştir. 14 yıl ve dokuz albüm kadar geç. Pop dünyasında bu kadar sabır genellikle ödüllendirilmez ama “Missing” burada bir eşik gibi durur. 1994’te Amplified Heart içinde alelade bir pop balladıyken, Todd Terry remiksiyle kulüplere sızar ve grubun yönünü geri dönüşsüz biçimde Walking Wounded’a kırar. Bu yüzden Walking Wounded biraz tuhaf bir albümdür. Bir grubun dokuzuncu albümüdür ama sanki ilk albümü gibi davranır. Gecikmişliğin kendine ait bir estetiği varsa, burada bundan bahsedebiliriz.
Bizim için mühimdir çünkü 90’ların ortasında elektronik müzik büyürken bir karar vermek zorundaydı sanki. Ya rave’e katılacaktı, ya after’a. Sonra Everything But The Girl geldi ve üçüncü seçeneği açtı. Bu albüm kalp kırıklığı için yazılmış elektronik müziği icat etmedi belki ama onu kusursuz ve kendi kendine çalışır hâle getirdi. Everything But The Girl, dönemin pop ve elektronik sahnesinin ortasında dururken ikisinden de öğrenir ama hiçbirine ait olmaz. Kendi küçük teferruatıma göre, “Single”ın Photek remiksi bugüne kadar yapılmış en duygusal drum & bass baladı olabilir. Tabii böyle bir şey varsa…
İlk dinleyişte hissettirdikleri vs bugün hissettirdikleri
Tracey Thorn’un psikoterapik diye nitelendirilebilecek vokali, ilk dinleyişten itibaren kalbin kırılmış her köşesinden içeri sızar. İnsan hafızasının en güçlü iki devresi müzik ve kokudur derler; bu albüm ikisine de sahip olduğu için bugün hâlâ içeride bir yerden kısa devre yaptırabilecek güce sahip.
Bunu biliyor muydunuz?
Bu albüm için birlikte 14 yıl mesai yapmışlar. 2009’da, ilişkilerinin —yazıyla— yirmi yedinci yılında, üç çocuk ve türlü şekillerde kalp kıran 10 albümün ardından evlenmişler. Belli ki hiçbir şey için acele etmiyorlar. Bu da çalışıyormuş diyebiliriz.