Ethnique Punch’la “Monokrom” ve sonrası üzerine

Monokrom isimli albümünü bu yılın başlarında CD formatında yayınlayan Ethnique Punch, yılın son haftalarına gelirken söz konusu albümü dijital olarak da yayınladı. Ethnique Punch’la hem Monokrom hem de geleceğe dair planları üzerine sohbete koyulduk ve birçok güzel projenin yolda olduğuna dair müjdeler aldık!

Röp: Cem Kayıran

Albümdeki her parça ismini bir renkten alıyor. Parçaların isimlendirilme aşamasından bahsedebilir misin? Renk fikri nasıl ortaya çıktı?
O sıralar ışık ve renkler üzerine araştırma yapıyordum ama albüm konsepti olarak düşünmemiştim. Albümün tüm parçalarını ve düzenlemelerini bitirdikten sonraki akşam çocukluk arkadaşım Cem’le sohbet ederken renk fikri bir anda aklıma geldi. O an içinde bulunduğum halet-i ruhiyeye, mücadeleye, başlangıçlara, mutlu ve hazin sonlara dair fikirlerimi tasvir etmek için basit ve etkili bir yol olabileceğini düşündüm. Başlangıç ve bitiş, renk skalasının dışından, ziyadesiyle donuk fakat arası karmaşaya gebe, ahenge muhtaç kalmadan bitişen renklerle raks ediyor olmalıymış gibi geldi. Her bir parçayı, yarattığı çağrışımlar ve uyandırdığı anılara ithafen renklendirmek istedim. Sonrasında Cem’le parçaları baştan sona dinleyerek yakışacağını düşündüğümüz renkleri tartıştık. Görsel çalışmalarını da tamamlayınca Monokrom albümü bendeki yerini bulmuş oldu.

Şarkı yazım sürecinde, elindeki malzemeyi enstrümental ya da vokalli bir şekle sokmaya nasıl karar veriyorsun? Bu bir akış halinde mi oluyor yoksa izlediğin farklı metotlar var mı?
En başta üzerine rap yapabileceğim, içime sinecek beat’ler yapabilmek için enstrümentaller üretmeye başlamıştım. Bu motivasyon halen değişmedi fakat artık rap’i dahil etmeden de derdimi dillendirmek, sözcükler yerine daha farklı seslerle kendimi aramak istiyorum. Başladığım her projede ilk kez beat yapacakmışım gibi bir durum hasıl oluyor. Zaman içerisinde formunu bulan proje bana fısıldıyor bir şekilde üstüne gidip gitmememi. Ben de hissedip anlatmak istediğim mevzuyu en usturuplu nasıl dökebilirim onu keşfetmeye çalışıyorum. Bundan mütevellit zemini oluşturan akışın üzerine motifler ses veyahut sözcük öbekleri olarak zuhur ediyor.

Monokrom aslında bu yılın başlarında yayınlanmıştı. Yalnızca CD formatında yayınlanmış ve albümün tadımlık bir versiyonu internette yerini almıştı. Albümü dijital olarak yayınlama motivasyonu nereden geliyor?
Albümü bitirdiğimde dijital olarak yayınlamayı düşündüm daha sonra vazgeçtim. Türkiye’de enstrümental çalışmalara pek kıymet verilmiyor halen. Sınırlı miktarda kopyayı satışa sunarak hem gelecek ilgiyi hem de geri dönüşleri merak ettim, sonuçta bir avuç insana ulaştı. Ayrıca müzik, limitli ve somut bir kopya halinde dinleyiciye ulaştığında etkileşim daha da kıymetleniyor. Aldığım geri dönüşler beklediğimden çok daha pozitif oldu. Ayrıca müzisyen olarak para kazandığım söylenemez. Böyle ufak deneyler, ileride karşılaşacağım ekonomik sıkıntılara yenik düşmeden müzik yapmaya devam edebilmek için gereken şartları önden kestirebilmem için de doneler sağlıyor.

Ethnique Punch için sırada ne var? Yakın gelecekte yeni albümler, projeler görünüyor mu?
Önümüzdeki yılın başlarında Tabula Rasa adındaki üçlemenin ilk albümü olan Vinyet isimli solo, Viyana menşeili Well Gedact üzerinden plak formatında yayınlanacak. Grup Ses Beats ve İnce Şarj’dan da birer remiks var. Aslında bu albümü 5 ay önce bitirdim ama plak olarak yayınlanacağı için en iyisini çıkarmayı istedik ve parçaların bu kez laboratuara girmesi gerekti. Uzun süre yurt dışında kalmam ve diğer muhtelif sebeplerden mütevellit süreç uzadı. Ziyanı yok, mühim olan güzel biçimde dinleyiciye ulaşması. Bunun yanı sıra, solo olarak bir kısa çalar ve enstrümental bir uzun çaların hazırlığındayım. Ayrıca M4NM’den Ağaçkakan’la da bir süredir üzerine düşündüğümüz mevzular var, yakında sürpriz bir şeyler gelebilir. Tüm bunların dışında yakın zamanda çekmeyi planladığım bir kısa film ve iki belgesel üzerine çalışıyorum.

front