Four Tet – Domino gerilimi tırmanıyor

Four Tet ve Domino Records arasında ağustostan beri süregelen hukuki anlaşmazlık, plak şirketinin müzisyenin üç albümünü streaming platformlarından kaldırmasıyla bambaşka bir boyuta taşındı. An itibariyle 2001-2010 yılları arasında Domino etiketiyle yayımlanan dört Four Tet albümü Pause (2001), Rounds (2003), Everything Ecstatic (2005) ve There Is Love In You’dan (2010) sadece sonuncusu platformlarda bulunmakta. 



Şirket temsilcilerinin geçen hafta kendisiyle bağlantıya geçtiklerini ve albümlerin “adli davanın ilerlemesini durdurmak için” streaming servislerinden kaldırılacağını açıkladıklarını anlatan müzisyen, bunun yapılmasına rıza göstermediğini ve işin bu noktaya gelmesinden ötürü gerçekten şaşkın olduğunu söylüyor. 

“Bu benim için kalp kırıcı bir durum. İnsanlar bana ulaşıp neden müziğimi dinleyemediklerini soruyor. Bunun benim kontrolümün dışında olduğunu söylemek zorunda kaldığım için üzgünüm.”

Four Tet - Pause (2011)
Neler olmuştu?

Four Tet, ya da gerçek ismiyle Kieran Hebden, Domino Records’la ilk olarak ikinci albümü Pause’un (2001) basımı için anlaşmıştı. Şirketle bu dönemde imzalanan sözleşme, Domino’dan yayımlanan Four Tet şarkılarının master kayıtlarından veya bu kayıtların duyulduğu video ve benzeri görsel eşlikçilerden elde edilecek gelirin yarı yarıya paylaşılacağına işaret etmekte. 

Hebden, ağustos ayında bu maddeden yola çıkarak streaming gelirlerinin de yüzde 50’sini alması gerektiğini savunmuş ve plak şirketinden geçmişe dönük zararını karşılamak adına 70 bin pound talep etmişti. Domino Records tarafı ise 2001’de sözleşme yapılırken streaming servislerinin yaygın olmadığı ve sözleşme kapsamına girmediği görüşündeydi. Bu anlamda Four Tet’e streaming gelirlerinden yüzde 18’lik bir payın ödendiğini belirtiyorlar.

18 Ocak 2022’de Londra’da görülecek davanın duruşması, neticesiyle müzisyen ve streaming hakları, telifler ve plak şirketleri bürokrasisinde önemli değişikliklere ya da tartışmalara sebep olacak.

Son Four Tet albümü Parallel, 2020 sonlarında Text Records aracılığıyla yayımlanmıştı.

Yazı: Zeynep Naz Günsal