Güney Koreli sanatçı Anna Park’ın kaotik kalabalıkları

2019’un mayıs ayında, çağdaş sanatın meşhur isimlerinden KAWS, New York Academy of Arts’ın açık stüdyo sergisinde “Life” adlı bir füzen çalışmasına rastlıyor. Instagram sayfasında paylaştığı bu eserin sahibi, bir anda beklemediği bir medya ilgisiyle karşılaşıyor. 22 yaşındaki Güney Koreli sanatçı Anna Park’ın grafit ve karakalem çalışmaları, kendi deyimiyle “belirsiz bir kaos” içinde yüzen insan kalabalıklarına dair. Park, çizdiği vahşi kalabalıkları, çoğu insanın hareketlilik içerisinde çaresizce içine çekildiği günlük yaşama benzetiyor. 

Genç sanatçı, yıllar içerisinde siyah beyaz tarzından vazgeçmese de eserlerinde 2017’den bu yana gösterdiği keskin değişimleri gözden kaçırmak mümkün değil. İlk zamanlarında kadın figürüyle denemeler yapan sanatçı, imzası haline gelen apokaliptik kalabalıklarının ilk örneklerini 2018’de vermeye başlıyor. Kâh flulaşıp kâh canavarlaşarak insan formundan uzaklaşan yüz ifadelerini, “hayatımda yaşadığım geçişler sırasında kimliğimin kaybolma riski altına girdiği anların bir yansıması” olarak tanımlıyor. Son iki yılda yaptığı çalışmalarda ise insanlar kendi kargaşaları içerisinde neredeyse boğuluyor, hatta kimi zaman resimdeki devinim o kadar şiddetleniyor ki, acı çeken barbar suratlar siyah beyaz bir kasırgaya dönüşüyor. Park’ın soyut dışavurumculuğa giderek daha da yaklaşmasının sebebi, her geçen gün daha da şiddetlenen birey-toplum çatışmaları olabilir. 

Yazı: Cansu Çubukçu