Korkunç ve gülünç arasındaki ince çizgide: Tomoo Gokita

Profesyonel sanat üretimlerine Japonya’daki gece kulüplerine poster tasarlayarak başlayan Tomoo Gokita, kimi genç müzisyenler için yaptığı albüm kapaklarıyla keşfedilmiş. Müzik sektöründeki başarısını yağlı boya tablolarıyla taçlandıran sanatçı, eski fotoğraf ve dergilerden ilhamla resmettiği distopya kaçkını figürler ve atmosferleriyle dikkat çekiyor. “Çok fazla renk kullanmakla uğraşamam. Renkler ayağıma dolanıyor. Çok gürültülüler” diyerek gri tonlamalarda çalışmaktaki motivasyonunu açıklıyor ve “istemsizce” sürrealizme dokundurduğu eserlerinde yüz ifadelerini çoğu zaman yok ediyor. Aynı zamanda profesyonel dövüş hayranı olan Gokita, “Gokita Records” adını verdiği serisinde, sevdiği güreşçilere selam çakıyor. 

2018 yılında Tokyo Opera City Art Gallery’de sergilenen ve kitaplarından birine ismini veren “Peekaboo” serisi, Gokita’nın sanatının iyi bir özeti. Sergi, 800’ü aşkın ufak resim, büyük ölçekli portre çalışması ve bir adet büyük enstalasyona yer verirken, sanatçının imzası niteliğindeki renk geçişlerini ve doku çalışmalarını tanıtıyor. Tasvir ettiği figürler, korkunç ve gülünç arasındaki ince çizgide sabit duruyor. 


Yazı: Cansu Çubukçu