Max Zerrahn ile sıradanlığın sessiz güzelliğini hatırlama

Bir yılanı en çabuk çizenin ödüllendirdiği bir resim yarışmasında, sürüngene bacak eklemeye çalışan yarışmacı çok zaman kaybederek sonuncu geliyor. Bu hikâyedeki “yılan bacakları” da Japonca’da “gereksiz fazlalığı” anlatan bir ifade olarak kullanılmaya başlanıyor. 

Alman fotoğrafçı Max Zerrahn, bu söylemi duyunca çok etkileniyor ve Snake Legs serisinde bu söylemin günlük hayattaki yansımalarını bir araya getiriyor. Merceği; şehrin gürültü, kargaşa ve kaosundan âdeta muaf gibi görünen sade ve sessiz ânları yakalamanın peşinde. Hatta fotoğraflar o kadar hareketsiz ki sanki zaman durmuş ve sıradanlıkların gözden kaçan güzelliklerini hatırlatmak için bu durgunluğu fırsat bilmiş. Çalışmalarının ardındaki düşünce kendi sözleriyle şöyle: “Çoğu fotoğrafım sessiz gözlemlerden oluşuyor. Yüzleşme gerektirmeyen bir sokak fotoğrafçılığı gibi; insanların fark etmediği veya gereksiz bulduğu anonim sahneler ve garip detaylardan oluşuyor. Politik veya sosyal meselelere değinmekle uğraşmıyorum. Benim işim daha çok dünyayı nasıl algıladığımız ve deneyimlediğimizle ilgili.”

Yazı: Cansu Çubukçu