Çetin bir arayışın gerilimi: The Baby

Yeni doğan bir bebek, gizlice anne olan bir kadın, bu bebeği emanet edecek yer ihtiyacı ve eldeki kısıtlı zaman; Ali Asgari’nin 2014’te çektiği etkileyici kısa film Bacheh / The Babyyi en basit şekilde özetleyebilecek kelimeler.

Otorite, toplum ve aile kavramlarını odak noktaya yerleştirildiği yapım; bir bebeği olduğundan ailesinin haberi olmayan İranlı genç kadın Narges’in hikâyesini aktarıyor. Ailesi Narges’i ziyarete geldiğinde, o ve arkadaşı, bebeğe birkaç günlüğüne bakacak birine ihtiyaç duyuyorlar. Fakat umutsuz ve çaresiz durumdaki karakterin bu çetin arayışında, ona yardım etmeye gönüllü neredeyse kimse yok.

Yönetmen, yıllar önce IndieWire’a verdiği bir röportajda, “belirli bir sosyal arka plandan gelen insanların kendilerini buldukları durumları tasvir etmekle ilgilendiğini” söylemiş; onların acılarını, üzüntülerini, korkularını göstermek niyetinde olduğundan bahsetmişti. Filmin taşıdığı belgesel gerçekliği de karakterle daha kolay empati kurmamıza, bahsi geçen bu duyguları onunla birlikte deneyimlememize vesile olmakta.

Ali Asgari, Farnoosh Samadi ile yazdığı The Baby’yi bir uzun metraja uyarladığı Ta farda / Until Tomorrow (2022) ile 72. Berlin Film Festivali’nde yarışmıştı son olarak. Filmografisi içinde En İyi Kısa Film kategorisinde Altın Palmiye adaylığı elde eden, senaryolarında yine Samadi imzası bulunan Bishtar az do saat / More Than Two Hours (2013) ve Il silenzio / The Silence (2016) da var. The Baby’nin ise 71. Venedik Film Festivali’nin Horizons bölümünde, Kısa Film seçkisinde yer edindiğini belirtelim.

Yazı: Hatice Melike Gürer