3 soruda: Jym Davis ve giyilebilir heykelleri

ABD’li sanatçı Jym Davis, doğayla iletişimi sıkı olan, hayal kurmaya teşvik eden maskeler ve giyilebilir heykeller tasarlıyor. Her biri el yapımı bu tasarımlarına yön veren de bizzat ziyaret ettiği doğal alanların karakteri ve ev sahipliği yaptıkları canlılar. Giyilebilir tasarımlarındaki keskin köşeleri de yuvarlak dönüşleri de bulunduğu yerin ona geçirdikleri üzerinden yaratıyor. Kimi zaman bir kalıntı, kimi zaman da orada yaşadığı unutulmuş olası yaratıklar buna vesile oluyor. Bu alanda çalışmasının arkasındaki temel motivasyonu, izleyicinin işleriyle doğrudan bağlantı kurabilmesi.

Jym Davis’e işlerinin ardındakileri 3 soruda anlattırdık.

Dueling

Çalışmalarında dokunmayı sevdiğin üç duygu ya da fikir.

Kostümlerim ve maskelerimin zamanın ötesinde olmalarını istiyorum. İzleyicinin fotoğraflarıma bakınca modellerimin geçmişte mi gelecekte mi yoksa şimdide mi yaşadığını tam olarak kestirememesi hoşuma gidiyor. Bu nedenle medeniyete ya da modern yaşama dair hiçbir ipucunun bulunmadığı alanlarda çekiyorum onları. İşlerimin doğal bir hissi olmasını da önemsiyorum. Hepsi el yapımı ve iyice kullanılmış gibi görünmeli. Yeni ve pırıl pırıl olmamalılar. Bir muğlaklık hissi olduğunu da umuyorum işlerimde. Modellerin kimliklerinin giysiler içinde kaybolmasını istiyorum. 

İnsanların senin ve/veya çalışmaların hakkında bilmesini istediğin bir şey.

Çalışmalarım doğada olmaktan çokça ilham alıyor. Burada, ABD’de birçok kez Ulusal Parklardaki sanatçı programlarına katıldım. Oradaki deneyimlerim sanatçı olarak dünyaya bakışımı gerçek anlamda şekillendirdi. Tüm sanatçıları şehir hayatından biraz uzaklaşıp, telefonlarının pek de iyi çekmeyeceği ücra yerlere gitmeye teşvik edebilirim. İşlerinize bataklıklar, çöller, ormanlar dokunsun. 

“İlham” mutlak gerekli mi, yoksa bir söylenti mi?  

Her ikisi de. Aslında ilham çoğu zaman bir fikrin çekirdeği gibi. İlginç olabilecek bir maske ya da giysiye dair genelde kafamda hayal mayal, belli belirsiz bir fikir oluşuyor. Ama elbette çalışmaya koyulunca bu konsept değişiyor. Bu konu öğrencilerimin çoğu için bir gerilim konusu. Sıklıkla bana gelip, “Çalışmam planladığım gibi olmadı” diyorlar. Ama benim için ilgi çekici bir süreç bu. Eğer ortaya ilk eskizlerimin birebir kopyası olan işler çıksaydı bence her şey biraz sıkıcı olurdu. Bu biraz da bir metni bir dilden başka bir dile çevirmeye benziyor. Çalıştıkça problem çözmede yaratıcı yolları keşfetmek, fikirlerinin en iyi kısımlarını öne çıkarmak durumundasın. 

Swamp Bird
Black and White
Boneyard
Shame Mask
Jym Davis hakkında

Jym, Reinhards University Sanat bölümünde doçent olarak çalışıyor. Bugüne kadar çalışmaları aralarında The National Endowment for the Arts, Hi-Fructose Magazine, ve Juxtapoz Magazine’in de bulunduğu pek çok mecrada gösterildi. The Atlanta Journal Constitution kendisini 2021’nin gelecek sergilerine ilişkin “Get Excited About” (Heyecan yaratan isimler) listesine dahil etti. 2016’dan bu yana Florida’da Big Cypress Preserve, Arizona’da Petrified Forest National Park, California’da Lassen Volcanic National Park, Idaho’da Craters of the Moon Monument ve New Mexico’da Bandelier National Monument olmak üzere tam beş National Park konuk sanatçı programına katıldı. Son dönemde açtığı sergiler arasında Almanya Feinkunst-Krueger’deki sergisi, New York Treat Gallery’deki sergisi ve 2019’da Nashville’de açtığı solo sergisi yer alıyor. Kendisi aynı zamanda ilham verici Instagram hesabı FALSE FACE ile de tanınmakta. Hesap, 150 bin takipçiye yükselmekte.   

Swamp Ghost
Yükleniyor...