88. Oscar adayları ve kötücül yorumlarımız

28 Şubat Pazar akşamı Chris Rock’ın sunacağı 88. Akademi Ödülleri töreninde sahiplerini bulacak Oscar’ların bu yılki adayları belli oldu ve biz de kötücül yorumlarımızı eksik etmedik.

Yazı: Melikşah Altuntaş 

Carol’ın en iyi filme aday gösterilmediği, Tarantino ve The Hateful Eight’inin büyük kategorilerden dışlandığı, Inside Out’un Up, Toy Story 3 gibi animasyonlar gibi en iyi film kategorisinde aday olmaması ve daha başka çok sayıda hayal kırıklığından oluşan listenin haksızlıklarına sessiz kalamazdık.

mad-max-fury-road-image-tom-hardy-5

EN İYİ FİLM

“The Big Short” (Wolf of Wall Street’in peruk takmış Hollywood yakışıklıları versiyonu)
“Bridge Of Spies” (Tom Hanks’in Amerikan bayrağını canlandırdığı bir başka politik gerilim)
“Brooklyn” (Bizdeki töre dizilerinin yüksek prodüksiyonlu bir versiyonu)
“Mad Max: Fury Road” (Bu kategoride makul bulduğumuz tek adaylık)
“The Martian” (Tom Hanks’li 90’lar bilim-kurguları yeni nesle kakalama formulü)
“The Revenant” (Inarritu için küçük, Akademi için büyük bir adım)
“Room” (Hoş bir film ama bu kategoride işi ne, anlayamadık)
“Spotlight” (The Newsroom’un herhangi bir bölümünden zayıf, adeta bir tv pilotu)

JenniferLawrenceJoyPoster

EN İYİ YÖNETMEN
Alejandro Gonzalez Inarritu – “The Revenant” (2 yıl üst üste ödül keyfi)
Adam McKay – “The Big Short” (Bala göte adaylık keyfi)
George Miller – “Mad Max Fury Road” (İade-i itibar keyfi)
Lenny Abrahamson – “Room” (O kadar iyi miydim yaa diye şaşırma keyfi)
Tom McCarthy – “Spotlight” (Herhalde bi yanlışlık oldu, neyse çaktırmayalım keyfi)

EN İYİ KADIN OYUNCU
Cate Blanchett – “Carol” (Başrol değil ama çok iyi)
Brie Larson – “Room” (En iyi o değil ama alacak gibi)
Jennifer Lawrence – “Joy” (25 yaşında ama 4. yersiz adaylığı)
Charlotte Rampling – “45 Years” (Kusursuz ama adaylıkla yetinmek zorunda)
Saoirse Ronan – “Brooklyn” (İyi değil ama bir adaylık denkleştirilmiş)

EN İYİ ERKEK OYUNCU
Bryan Cranston – “Trumbo” (Bu adaylık aslında Breaking Bad’in adaylığı, çaktırmayın)
Matt Damon – “The Martian” (Bu adaylık da aslında en iyi Tom Hanks taklidi)
Leonardo DiCaprio – “The Revenant” (“Ay yeter artık, tamam al da sus, al!” adaylığı)
Michael Fassbender – “Steve Jobs” (“Filmi dışladık ama seni unutmadık yakışıklı” adaylığı)
Eddie Redmayne – “The Danish Girl” (Standart LGBT adaylığı)

YARDIMCI ROLDE EN İYİ KADIN OYUNCU
Jennifer Jason Leigh – “The Hateful Eight” (Aslında kadın başrol)
Rooney Mara – “Carol” (Aslında bu da kadın başrol)
Rachel McAdams – “Spotlight” (Bu kadın zaten başrol)
Alicia Vikander – “The Danish Girl” (E bu da net bir biçimde başrol)
Kate Winslet – “Steve Jobs” (Aslında bu yardımcı rol ama olsun, sen Kate Winslet’sın, büyük düşün!)

creed

YARDIMCI ROLDE EN İYİ ERKEK OYUNCU
Christian Bale – “The Big Short” (Tiplemem şekil, önümden çekil)
Tom Hardy – “The Revenant” (Bu adaylık kendisine de sürpriz oldu)
Mark Ruffalo – “Spotlight” (Çok iyi insan diye nezaketen verilen adaylık)
Mark Rylance – “Bridge Of Spies” (Filmin gizli yıldızı olduğu için verilen adaylık)
Sylvester Stallone – “Creed” (İade-i itibar adaylığı ama keşke bu kadar abartmasaydınız be gençler, alacak çünkü bir de…)

EN İYİ ORİJİNAL SENARYO
“Bridge Of Spies” (Coen’lerin senaryosuna da artık bir zahmet…)
“Ex Machina” (Anlaşılamayacak kadar iyi bulunan senaryo adaylığı)
“Inside Out” (Net bir biçimde son on yılın en iyi orijinal senaryosu)
“Spotlight” (Bu senaryoyu her hafta yazan var, televizyon yazarları taş mı yesin!)
“Straight Outta Compton” (Sempati adaylığı)

EN İYİ UYARLAMA SENARYO
“The Martian” (Yani çok emin olamadık açıkçası)
“Room” (Müge Anlı’nın herhangi bir bölümünde de oluyor bunlar gerçi)
“Brooklyn” (Sırf Nick Hornby diye ağzımızı açmıyoruz)
“Carol” (Kusursuz bir uyarlama olduğu için bir dakikalık saygı duruşuna geçiyoruz)
“The Big Short” (Kardeş, sen çok yanlış geldin, Türk skeç programları bu kategoride yarışmıyor)

Inside-Out-Movie-Review-Image-1-e1434808371228

EN İYİ ANİMASYON
“Anomalisa” (Charlie Kaufman abimizin ruh hastalığı yine işe yaramış)
“Boy And The World” (Tontiş bir film yapmanın bedeli bu kadar ağır olmamalı)
“Inside Out” (Diğer adaylara katıldıkları için teşekkür ediyoruz)
“Shaun The Sheep Movie” (Güzel film de, sizin ekip yeterince ödül aldı be!)
“When Marnie Was There” (Tebessüm ettiren bir adaylık ama not quite Academy’s tempo)

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM

“Embrace Of The Serpent” (Bu yılki Cannes’ın en iyilerinden)
“Mustang” (Bu yılki Cannes’dan beri en şişirilen)
“Son Of Saul” (Bu yılki Cannes’ın gözbebeklerinden)
“Theeb” (Bu yıl Cannes’da iyi niyetli bir çalışma denenlerden)
“A War” (Bu yıl Cannes’da olup olmadığını hatırlayamadığımız)

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ
Roger Deakins – “Sicario” (Roger Abi’nin adaylık sabit, diğerleri prefabrik)
Edward Lachman – “Carol” (Kamerayla şiir yazmak dediğimiz)
Emmanuel Lubezki – “The Revenant” (Lubezki’ye bas geç)
Robert Richardson – “The Hateful Eight” (Destek amaçlı adaylık)
John Seale – “Mad Max: Fury Road” (Adil bir dünyada kazanan sen olurdun)

maxresdefault

EN İYİ KURGU
“The Big Short” (Cennet Mahallesi’yle aynı montaj seti dönüşümlü kullanılmış olmalı)
“Mad Max: Fury Road” (Kurgucu kör oldu)
“Spotlight” (32.Gün’ün kurgusunu seven, bunu da sevdi)
“The Revenant” (Ayının planlarını güzel bağlamış)
“Star Wars: The Force Awakens” (Spiral sahne geçişlerini becerdi diye mi?)

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI
“Bridge Of Spies” (Muhakkak)
“The Danish Girl” (Aaa tabi…)
“The Martian” (Evet evet çok iyiydi o patates tarlası fikri filan)
“The Revenant” (Ooo sen ne diyosun ya, süperdi!)
“Mad Max: Fury Road” (Yaa bu yukardakiler niye gelmiş allasen!)

EN İYİ KOSTÜM
“Carol” (Kusursuzluk)
“Cinderella” (Masalsılık)
“The Danish Girl” (Muazzamlık)
“Mad Max: Fury Road” (Yenilikçilik)
“The Revenant” (Ayı kostümünü Eminönü’nden mi aldınız, çok iyiydi)

EN İYİ SAÇ & MAKYAJ
“The Revenant” (Leonardo’ya donan sümük makyajı çok iyi evet)
“Mad Max: Fury Road” (Ödülü elden ele uzatalım)
“The 100-Year-Old Man Who Climbed Out The Window And Disappeared” (Çok sempatik bir adaylık ama maalesef olmadı)

hatefuleight

EN İYİ ORİJİNAL MÜZİK
Carter Burwell – “Carol” (Açıkçası biraz çok müthişti)
Johann Johannson – “Sicario” (Doğrusu pek iyiydi)
Thomas Newman – “Bridge Of Spies” (Ustalara saygı)
Ennio Morricone – “The Hateful Eight” (Hala hayattayken patlatın bi Oscar)
John Williams – “Star Wars: The Force Awakens” (Meryl Streep adaylığı gibi düşün)

EN İYİ ORİJİNAL ŞARKI
Earned It, “Fifty Shades Of Grey” (Bu filmi de bi şekilde Oscar adayı yaptınız ya!)
Manta Ray, “Racing Extinction” (Şarkı Antony and the Johnsons da, keşke filmi ömrümüzde ilk  kez duymasaydık)
Til It Happens To You, “The Hunting Ground” (Lady Gaga sahnede söylesin diye verilmiş bir adaylık)
Writing’s On The Wall, “Spectre” (Sam Smith çıksın diye bu da, işte bunlar hep reyting kaygısı)
Simple Song No.3, “Youth” (Beste gibi beste, diğer adayları alkışlarla yerlerine alalım)

EN İYİ SES MİKSAJI
“Bride Of Spies” (Pek ilgilenmediğimiz bir kategori)
“Mad Max: Fury Road” (Ama Mad Max alsın isteriz)
“The Martian” (Gerçi bu da iyiydi)
“The Revenant” (Bundaki ayı kükremesi miksajı özellikle)
“Star Wars: The Force Awakens” (R2D2’nun tek bir bip bip’i yeter!)

EN İYİ SES KURGUSU
“Mad Max: Fury Road” (Maalesef çok iyi)
“The Martian” (Maalesef umrumuzda değil)
“The Revenant” (Maalesef buraya da kendi ayı esprinizi yazın)
“Sicario” (Silahlar çok güzel patlıyordu maalesef)
“Star Wars: The Force Awakens” (Misket formundaki robotun duyanları şaşkına çeviren bip bip’lerini bu kurgu nedeniyle anlayamadık belki de, yazıklar olsun!)

rp5z2dwjyl7utj8wdphq

EN İYİ GÖRSEL EFEKT
“Ex Machina” (Kadının vücudunu nasıl da yok etmişler)
“Mad Max: Fury Road” (Charlize Theron’ın kolunu nasıl da yok etmişler)
“The Martian” (Matt Damon’ı yok etmedikleri için bu adaylığı kınıyoruz)
“The Revenant” (Leonardo’nun mukusları post’ta temizleyeyim diyen olmamış)
“Star Wars: The Force Awakens” (Ya Chewbacca’yı da görsel efekt olarak döndürselerdi!)

EN İYİ BELGESEL
“Amy” (Gözyaşlarımızı bitti mi sandınız!)
“Cartel Land” (Çok güzel babalandı bu film yıl boyu, izleyelim)
“The Look Of Silence” (Act of Killing’e yaptığınız haksızlığı telafi edin bari)
“What Happened Miss Simone” (Çok merak ediyoruz bunu)
“Winter On Fire: Ukraine’s Fight For Freedom” (Evet… Hiçbir fikrimiz yok bu ve gerisi hakkında!)

EN İYİ KISA BELGESEL
“Body Team 12”
“Chau, Beyond The Lines”
“Claude Lanzmann: Spectres OF The Shoah”
“A Girl In The River”
“Last Day Of Freedom

EN İYİ KISA FİLM
“Ave Maria”
“Day One”
“Everything Will Be Okay”
“Shok”
“Stutterer”

EN İYİ KISA ANİMASYON
“Bear Story”
“Prologue”
“Sanjay’s Super Team”
“We Can’t Live Without Cosmos”
“World Of Tomorrow”