“Aşk Geçmişim”: Söyle buldun mu aradığın aşkı söyle…

İskoç yazar DC Jackson’ın ilişkiler hakkında kaleme aldığı fazlasıyla komik metni Aşk Geçmişim, 15 Ekim akşam UNIQ Hall’da seyirciyle ilk kez buluştu. Tuğrul Tülek’in dinamik rejisi, Rıza Kocaoğlu, Şebnem Bozoklu ve Melisa Doğu’nun enerjik performanslarıyla renklenen oyunu antidepresan niyetine izleyebilirsiniz.



Yazı: Hande Sönmez

İlişkilerin yaşanış biçiminin değişmesi şüphesiz en çok 30 yaş üstünü etkiledi/etkiliyor. Bu yaş grubuna ergenlikte dayatılan “ve sonsuza kadar mutlu yaşadılar” temalı dizi ve filmlerle romantizme tüm varlığıyla inanan Y jenerasyonu; büyüdükçe kendini yürümeyen ilişkilerin, yapılmayan jestlerin, ilişkiye kendisi kadar emek sarf etmeyen “diğerinin” yarattığı hayal kırıklığı sonrasında hayatı sorgularken buldu. Flörtün online mecralara ve hatta telefon uygulamalarına taşınmasından sonra ise sonsuz olasılıklar içinde kaybolan kafası karışık kadın ve erkekler ne istediklerinin bilincinde olmadan “sürüklenir” hale geldiler. Ya da işyerlerinde, ortak arkadaş gruplarında bekâr kalan nadir insanlar birbirleriyle “mecburen” ilgilenmeye başladılar. Tam da böyle iki ruhun hikâyesini anlatan Aşk Geçmişim; 30’undan sonra teselliyi birbirlerinde bulan; ya da sadece “takılan” Amy ve Tom’un komedisiyle seyirciyi ilk andan avcunun içine alıyor.

Kadın ve erkek perspektifinden “ilişkiler”

Aşk Geçmişim; afişinde de belirtildiği üzere anti-romantik bir komedi. Aynı iş yerinde çalışan bir kadın ve erkeğin olmazsa olmaz yakınlaşmasını hem kadın hem erkek perspektifinden yansıtırken; iletişim eksikliğinin nelere yol açabileceğini olabilecek en komik haliyle sunuyor. Oyundaki durum komedisinin oyunun temel kaldıracı olduğu yadsınamaz bir gerçek ancak Aşk Geçmişim; idealize etmenin, geçmişe takılı kalmanın ve nostaljiyi fazla yüceltmenin de yol açtığı hasarları göstermekten kaçınmayan bir oyun. 100 dakika boyunca seyirciyi hipnotize edecek kadar yüksek performansla oynayan Rıza Kocaoğlu, Şebnem Bozoklu ve Melisa Doğu da sahnede (beklendiği üzere) çok iyi bir üçlü olmuşlar.

Eksiksiz bir prodüksiyon

Aşk Geçmişim; sadece oyuncu performanslarıyla değil tüm öğeleriyle çok iyi bir prodüksiyon. Oyunun çevirisini üstlenen Erdem Avşar tertemiz ve yabancılaşmaya mahal vermeyen bir çeviri yapmış. Koreografide ise Gizem Erdem’in imzası başından sonuna hissediliyor. Oyunda yer alan dans sahnesi eksiksiz tasarlanmış. Bütüne bakıldığında dinamik ve tıkır tıkır işleyen bir reji sunan Tuğrul Tülek’i tebriği de es geçmemek lazım. Üç oyuncudan da canlandırdıkları karakterleri karikatürize etmeyen performanslar almayı başarmış. Oyunun en önemli artılarından biri de şüphesiz kâh ofis, kâh bar, kâh yatak odası kâh salon halini alan dekoru. Oyunun yüksek temposuna en efektif şekilde hizmet eden dekoru Sıla Karaca ve Seda Saçlı tasarlamış. Teknik olarak eksiksiz ve sarkmayan bu prodüksiyonun yapımcılığını ise Tatlı Ekşi Tiyatro ve Pangea üstleniyor.

Aşk Geçmişim, UNIQ Hall’da sahnelenmeye devam edecek. Kaçırmayın.