“Birinin acısı öbürüne geçmiyor” sergisi Kıraathane İstanbul’da

Çeşitli alanlardaki üretimlerini ilgi ve heyecanla takip ettiğimiz Meltem Şahin’in 3. solo sergisi, 25 Haziran itibariyle Kıraathane İstanbul’da. Birinin acısı öbürüne geçmiyor adlı sergi, Meltem Şahin’in çizimleri eşliğinde Birhan Keskin ve Aslı Serin’in kadın cinayetlerini konu alan Anıt Sayaç şiirine odaklanan çok özel bir çalışma.

Birhan Keskin ve Aslı Serin’in kadın cinayetlerine “yeter!” demek için yazdıkları ortak şiir, ismini Zeren Göktan’ın dijital anıtından alıyor. İlk olarak 160. Kilometre yayınlarının web sitesinde yayımlanan şiire (Performistanbul’un Stay LIVE at Home – Ev Performansları serisi kapsamında ve Border_less işbirliğiyle) Meltem Şahin, çizimleriyle yeni bir boyut kazandırdı. Bir buçuk saat süresince Birhan Keskin ve Aslı Serin’in ses kayıtlarından şiiri dinleyerek ve kendini dizelerinden oluşan bir çemberin içine alarak 8 çizim üretti. Anıt Sayaç şimdi, Meltem Şahin’in canlı performansta ürettiği bu çizimleri sonradan yaptığı 8 çizim ve portre kolajla birleştiren özel baskısıyla 160. Kilometre tarafından yayımlandı. Kitabın tasarımı da Şahin’e ait. Editör Elvin Eroğlu, bu çalışmaya dair şöyle söylemiş: “Meltem Şahin, bu anıt şiire tam da hayal ettiğim gibi dokundu; doğayla ve kozmosla bütünleşen, kadın varoluşunun üzüntüsünden yaratılmış resimler çıktı ortaya. Onlara baktıkça, tüm kadın kırılganlığımız cisimleşiyor, kaslanıyor, yeniden bedenleşip güçleniyor.”

Tasarımını Meltem Şahin’le birlikte Evrim Karacan’ın üstlendiği, Meltem Şahin ve Elvin Eroğlu’nun küratörlüğünde gerçekleştirilen Birinin Acısı Öbürüne Geçmiyor sergisi; Şahin’in 16 çiziminin bulunduğu yerleştirmeye, çizimlerin gerçekleştiği canlı performans kaydına ve mekân canlandırmasına, portre kolajlardan oluşan bir enstalasyona ve Elvin Eroğlu’nun yaptığı arşiv çalışmasına yer veriyor. 

Sergi tasarımını Evrim Karacan’ın, ses tasarımını da Mert Kocadayı’nın üstlendiği Birinin acısı öbürüne geçmiyor, 25 Haziran – 6 Ağustos tarihlerinde Kıraathane İstanbul’da ziyaret edilebilecek.

Fotoğraflar: Boran Aksoy