Devin Oktar Yalkın’ın Türkiye’deki ilk kişisel sergisi: Obsidyen
ABD’de yerleşik fotoğrafçı Devin Oktar Yalkın, Türkiye’deki ilk kişisel sergisini 4 Ekim’de açıyor. Obsidyen isimli sergi, 12 Kasım’a dek Evin Sanat Galerisi’nde görülebilir.
Devin Oktar Yalkın, uzun yıllardır üzerine yoğunlaştığı etkileyici siyah beyaz fotoğrafları ile birçok ülkede sergi ve fuara katıldı, prestijli ödüller kazandı. İşleri bugüne kadar New York Times, Time, New Yorker, Vanity Fair, Vice ve Rolling Stone gibi birçok dergide yayımlandı ve İstanbul Modern gibi önemli koleksiyonların parçası oldu.
Obsidyen sergisinde Yalkın’ın uzun yıllardır üzerine çalıştığı serilerinden özenle bir araya getirilmiş bir seçki yer alıyor. Siyah beyaz, minimal öğelerin yoğun kontrastlı ve vurucu bir üslupla bir araya geldiği fotoğraflar, izleyicileri hayal güçlerinde gizemli bir yolculuğa davet ediyor. Serginin haricinde galeri bünyesinde Yalkın’ın editöryel işlerinden bir seçkinin de görülebilecek.
Obsidyen aynı zamanda 5. 212 Photography Istanbul festivalinin ana sergileri ve 17. İstanbul Bienali’nin paralel etkinlikleri arasında yer alıyor.
Bant Mag. No:76’da Devin Yalkın’dan işlerine yön ve ilham veren başlıca unsurları, nelerin onu bir şeyler üretmeye ittiğini, geride kalan bir seneyi aşkın sürecin çalışma pratikleri üzerinde ne gibi düşündürücü / dönüştürücü etkileri olduğunu, bir hikâye anlatıcısı olarak neleri önemsediğini, fotoğraf makinesinin arkasında olmanın onun için ne ifade ettiğini, işlerinde kendisini nasıl konumladığını paylaşmasını istemiştik. “6 derece uzak teorisinden ilhamla 8 fotoğraf sanatçısı” dosyasını buradan okuyabilirsiniz.