Jennifer Lawrence ile Paolo Sorrentino gözlerini 60’lar Hollywood’una dikti

2010’lu yılların ilk yarısını mutlulukla hatırlıyor musunuz bilemiyoruz fakat Jennifer Lawrence’ınki kadar iyi geçmediği kuvvetle muhtemel. Winter’s Bone ile henüz 20 yaşında ilk Oscar adaylığını alarak önemli bir eşiği açtı, David O. Russell ile yollarının kesişmesinin ardından oyunculuktaki maharetlerini kanıtladı. Hunger Games’in Katniss Everdeen’i, X-Men serisinin Mystique’i olarak gişede de yüz güldüren bir isim olduğunu dünya âleme gösterdi. Ne var ki son 5 senede karşımıza çıktığı yapımların beklentileri karşıladığını söylemek güç; Passengers ve Red Sparrow eleştirel anlamda sınıfta kalmış sıradan aksiyonlardı, Aronofsky’nin Mother!’ı ise kesinlikle herkesin kalemi olmayan bir işti.

Artık ince eleyip sık dokuyan Jennifer Lawrence, kimi iddialı projelerle sıkı bir geri dönüş yapmaya hazırlanıyor. Savaşta beyin travması yaşamış eski bir askere hayat verdiği A24 etiketli Red, White and Water ve Adam McKay’in âdeta sektördeki tüm yıldızları topladığı Don’t Look Up, aralarından ikisi. Her ne kadar projeden bir süredir ses çıkmasa da, Paolo Sorrentino’nun yönetmesi plananlanan Mob Girl’de eski bir mafya muhbiri olan Arlyne Brickman’i canlandırması bekleniyor.

Şu sıralar son filmi È stata la mano di Dio (The Hand of God) ile Venedik Film Festivali’nde yarışmaya hazırlanan Sorrentino, anlaşılan Lawrence’ı bir başka filminde daha görmek istiyor. Deadline’ın haberine göre ikili, Hollywood’un ünlü yetenek avcılarından Sue Mengers’i odağına alacak bir biyografi için el sıkışmış. Mengers, 1960’ların erkek egemen menajerlik dünyasında fırtınalar estiren; Barbra Streisand, Michael Caine, Cher, Brian De Palma ve Faye Dunaway başta sayısız müşterisi bulunan bir isim olarak biliniyor. Apple ile Netflix’in senaryoyu okuduğu ve proje ile ilgilendiği de gelen diğer haberler arasında.

2016’da, daha çok belgesel alanındaki üretimleriyle tanınan Morgan Spurlock’ın yöneteceği bir Sue Mengers biyografisi daha gündemdeydi fakat proje zamanla rafa kaldırıldı.