2021: Türkiye yapımı 10 dizi

İlk defa bir dijital platform için hazırlanmış, Türkiye yapımı bir diziyi izlememizin üzerinden sadece dört sene geçse de bu süreçte sektörün yapıtaşları büyük oranda değişti; ilgiye değer ve nitelikli birçok seri, servislerin kataloglarında yerini aldı. Onları anımsama motivasyonuyla hazırladığımız seçkide, ekran macerasına 2021’de başlamış yapımlardan 10 tanesi var. 


10 Bin Adım (GAİN)

Özgün fikirlerinden yola çıkan Devin Özgür Çınar ve Engin Günaydın’ın hem yazıp hem de başrolde yer aldığı bu sahiden kısacık mini dizi; günde 10 bin adım atmaya kararlı iki eski sevgilinin zihninden taşanların yansımaları ve gündelik dertlerimizin barındırdığı mizahın da gücüyle, birini yolda tanımak için İstanbul sokaklarının yeterli olabileceğini hatırlamayı mümkün kılıyor. Esin Çalışkan

Ayak İşleri (GAİN)

Zengin bir iş insanının son derece önemli “ayak işlerini” halletmek üzere görevlendirilen, birbirleriyle tamamen zıt karakterlere sahip Evren ve Vedat ikilisinin, uyumsuzluklarından sebep çeşitli anlaşmazlıklar yaşadığı maceralarına tanık oluyoruz Ayak İşleri’nde. Caner Özyurtlu ve Volkan Öge’nin kaleminden çıkan seri, oyunculukları ve diyaloglarıyla keyifli bir 10 bölüm vadediyor. Elif Çelik

Bonkis (BluTV)

Deniz Tezuysal’ın bir zamanlar Kadıköy’de konumlanan kafesinden yola çıkarak yazdığı dizinin, onun sözleriyle “savruk, inatçı ve samimi” baş karakteri Deniz, yerli dizilerde benzerine pek rastlamadığımız türden biri: Bir türlü memnun edemediği ebeveynleri tarafından köşeye sıkıştırılmış, hayalperest ve şehirli bir kadın. Bir çırpıda, kıkırtıyla tüketilmeye müsait Bonkis; erkeklerin öykülerini, dertlerini, iç hesaplaşmalarını pek seven sektörümüzde, varlığıyla nefes aldırıp umut aşılayanlardan. Merdan Çaba Geçer

Fatma (Netflix)

Tam seri katil hikâyelerine doyduk artık demiştik (sayıca gitgide artan Türkçe olanlarına bile!) karşımıza Fatma çıktı. 2021’de, Türkiye’den çıkan başarılı yapımlardan. Kadın cinayetleri, sınıf, statü ve engellilik temelli toplumsal ayrımcılık, kentsel dönüşüm; kör göze parmak sokmadan bu meselelerin can yakıcılığını Netflix gibi bir popüler mecrada işlemeyi başarıyor Fatma. Asıl “bir başkalık” burada. Mehmet Ekinci

Gibi (Exxen)

Kaleminin kuvvetini bildiğimiz Feyyaz Yiğit ve Aziz Kedi tarafından yazılan, aynı zamanda başrolde de Yiğit’i gördüğümüz Gibi; hayata farklı perspektiflerden bakan iki arkadaşın başından geçen tuhaflıklar silsilesini konu edinen bir absürt komedi örneği. Gündelik yaşamdaki küçük anları kendine has mizahıyla harmanlayarak bir toplum portresi çizen dizi, yılın eğlenceli yapımlarından. Ezgi Oğraş

Hamlet (GAİN)

Anadolu’nun sert coğrafyasına değinen uzun metrajı Sivas ile dikkatleri üzerine çeken Kaan Müjdeci bir başka şiddet hikâyesini işlediği, Büyükada’da yaşanmış bir olayı ele aldığı dizi projesiyle karşımıza çıktı. Müjdeci, uzun yıllardır atlara eziyet eden ve tekelleşmiş bir hizmet olarak ziyaretçilere sunulan fayton problemini hem bir Shakespeare klasiğiyle olan paralellikleri üzerinden yorumluyor hem de insan-hayvan arasındaki sınıra-sınırsızlığa dair bir anlatı yaratıyor. Biçem Kaya

İlk ve Son (BluTV)

Bir çiftin ilişkileri boyunca yaşadıkları süreçleri birbirine zıt veya paralel şekillerde sunan İlk ve Son; terapist yorumlarıyla izleme seçeneği ve her bölümün başka bir temayı işlemesi gibi ilgi çekici unsurları içinde barındırıyor. Hislerini anlatmaktan çok hareketleriyle aktaran iki insanı izlemek, özellikle Özge Özpirinçci ve Salih Bademci’nin başarılı oyunculuk performanslarıyla, oldukça keyifli bir deneyim hâline geliyor. Esra Hiçyılmaz

Kulüp (Netflix)

1955’in Beyoğlu’nda, her biri kendi hikâyesinin “öteki”si olan karakterleri, alanında devrim yaratmış bir gece kulübünün çatısı altında bir araya getiren; tüm farklılıklarımıza rağmen birlikte yaşayabilme sınavımız üzerine kafa yorarken tıkır tıkır işleyen bir dönem hikâyesi. Baş karakter Matilda üzerinden Varlık Vergisi’nin yıkıcı tesirlerini atlamaması da Sefarad Yahudileri’nin kültürel, tarihi ve politik geçmişine dair ortaya konulan incelikli çalışma da şapka çıkarılası. Merdan Çaba Geçer

Terapist (GAİN)

Zeynep Dadak’ın psikolojik gerilim türündeki mini dizisi seyirciyi ilgi çekici bir cinayet soruşturmasına ortak ediyor. Kişilik bozuklukları ve psikotik hastalıklar konusunda uzman bir terapist olan Çetin’in, eşinin katilinin grup terapisindeki beş danışanından biri olduğunu düşünmesini ve faili bulma hedefiyle süreci yürütüşünü izlerken, daha önce hiç fark etmediği gerçeklerle yüzleşmesine de tanık oluyoruz. Yiğitcan Genç

Yeşilçam (BluTV)

Hollywood’un Hollywood tarihine baktığı çeşitli örneklere benzer bir işe girişen dizi; 60’lar ve 70’ler Türkiye’sinde, Yeşilçam’ın altın çağında, bir yeniden doğuş öyküsü önümüze seriyor. Bizler sinemacı Semih Ateş’in serüvenini takip ederken, Ayhan Işık ve Atıf Yılmaz gibi dönemin sembol isimleri bir köşeden çıkıveriyor; dizinin büyük yatırım yaptığı nostalji hissinin katmerlenmesine vesile oluyorlar. Merdan Çaba Geçer