3 soruda: Hilal Polat’ın “Arzu Kadar Kadim” sergisi

Hilal Polat, Mixer’de 22 Aralık’ta açılan Arzu Kadar Kadim başlıklı sergisiyle galeri mekânını bir anlatı mekânına dönüştürüyor. Bu anlatı mekânı, baskın inanç dayatmalarının canlılar üzerindeki etkilerinin ortaya çıkardığı karmaşalar bütünü düşünülerek; ahlak, yaşam hakkı, estetik gibi kavramlar etrafında şekillenen tasvirlerle oluşturulmuş ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan bir yolculuk öneriyor. Serginin temelinde doğanın ve insanın varoluşunun belirli normlara indirgenen anlamlarına karşı güçlü bir başkaldırı var; izleyiciye sordurmayı umduğu soru da mutlak doğru ve güzel olmadan bir dünyanın nasıl mümkün olabileceği. 

Hal parıltısı, keçe üzeri boncuk işlemesi, 28 cm, 2020

Nakış, heykel, minyatür ve ışık gibi farklı formların tasarımında yer bulduğu sergi, 6 Şubat’a kadar Mixer’de görülebilir. 

Arzu Kadar Kadim’e dair Hilal Polat’tan üç yanıt aldık. 

Bu sergiden önce bilmediğin bir bilgi?

Galerilerin öcü olmadığı…

Bu sergiye hazırlanırken aklında sürekli dolaşan bir düşünce?

Ölüm.

Bu sergiden sonra yapmak istediğin ilk şey?

Anadolu cadıları sergisi yapmak. Ha bir de Oz Büyücüsü ile ilgili çalışmaya başlıyorum; gündüz çocuklar, akşam büyükler için enstalasyonlu bir tiyatro oyunu projesi olacak.

Halların kararsızlığı, etamin kumaş üzerine kanaviçe el işlemesi, 30×25 cm, 2020
Üçler, sünger, kumaş, 65 cm, 2020
Arzu Kadar Kadim enstalasyon
Fotoğraf: Nazlı Erdemirel
Arzu Kadar Kadim enstalasyon
Fotoğraf: Nazlı Erdemirel

Arzu Kadar Kadim sergisi 

Kavramsal ve Kurgusal Tasarım: Hilal Polat, Onur Karaoğlu
Işık tasarımı: Utku Kara
Ses Tasarımı: Okan Kaya
Metin Seslendirme: Kalben Sağdıç

Giriş görseli: Hal’ın yolu, el dokuması kilim üzerine el işlemesi, 48×35 cm, 2020