Danny Elfman için Pandora’nın kutusu açıldı bir kere

Çağının en üretken film müziği bestecilerinden Danny Elfman, geçtiğimiz aylarda peşi sıra “Sorry”, “Kick Me”, Love In The Time of Covid” ve “Happy” isimli teklilerini yayımlamıştı. “True” isimli yeni şarkısını her zamanki gibi çarpıcı bir kliple paylaşan Elfman, 37 yılın ardından ilk kez soundtrack olmayan bir solo albüm müjdesiyle çıkageldi.

Pandemi birçok sanatçıyı kabuğuna çekilip yeni üretimler yapmaya teşvik ettiği gibi Danny Elfman’a da yeni şarkılar yazmak için gerekli zamanı yaratmış gibi görünüyor. Big Mess adını verdiği albüm için 2020 yılında çalışmaya başladığını anlatan müzisyen, hazırlık sürecini şu şekilde açıklamış: “Yazmaya başlamak benim için Pandora’nın kutusunu açmak gibiydi ve duramadığımı fark ettim. Hiç biri planlanmış değildi. Kaç şarkı yazacağım hakkında hiçbir fikrim yoktu ama en başından beri, birbiriyle çok zıt ve hatta çelişkili tonlar barındıran iki yönlü bir projeye dönüştü.”

“Love In The Time of Covid” ile pandemi zamanında aşkı kendine özgü hikâyeciliğiyle gözler önüne seren Elfman, “True” ile benliğimiz üzerine düşündüren, rahatsız edici bir yolculuk tasarlamış. Görsel sanatçı Sarah Sitkin tarafından hazırlanan klibinde de müzisyeni; protezler, 3D baskılı vücut parçaları ve maskeler ile artırılmış gerçeklik içerisinde, glitchlere boğulmuş bir karakter olarak görüyoruz. Gerçeklik algısının ve kimliğin kırılganlığı üzerine eğilen parçanın video klibi hemen aşağıda.

Big Mess’in kategorize edilmesi zor bir kayıt olacağından bahseden müzisyen, albümün çılgın bir kakofoni yarattığını söylüyor. Tıpkı birçoğumuzun hayatı gibi iki yönlü, karmaşık, iyi ve kötü şeylerin bir arada yarattığı kaosu hissedebileceğimiz 18 parçadan oluşan albüm 11 Haziran’da ANTI-/Epitaph aracılığıyla yayımlanacak.

Yazı: Asena Büyük