Kaan Müjdeci, sanal gerçeklik anlatısı İguana Tokyo ile dönüyor

İlk filmi Sivas (2014) ile 71. Venedik Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü’ne uzanıp, birçok ulusal ve uluslararası mecradan alkış toplayan Kaan Müjdeci, sekiz yıllık bir aranın ardından yeni filmini seyirci karşısına çıkarmaya hazırlanıyor. Başrollerini Saadet Işıl Aksoy, Ertan Saban ve Deniz Ülkü’nün paylaştığı İguana Tokyo; 1 – 8 Ekim’de düzenlenecek 59. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması kapsamında dünya prömiyerini yapacak.

Yakın geleceğin Tokyo’sunda geçen İguana Tokyo; şehrin her köşesinin, tüm sosyal katmanlarının M² isimli sanal gerçeklik oyununun büyüsü altında olduğu bir öyküyü anlatıyor. Her yaştan ve statüden insanın kendini içinde özgürce kaybedebildiği bu oyun, sıradan bir aile için kazananın aileyi yönettiği tehlikeli bir deneyime dönüşür. Gerçekle fantezi arasındaki ince çizgi bulanıklaşırken, M² yaşam alanlarını kontrol edip ailenin gündelik hayatını yeniden tanımlamaya başlar. Kurallar basittir: Kim kazanırsa evdeki kişisel alanı büyür, daha büyük metrekareye sahip olan evi de yönetir. Ailenin M²’yi en iyi oynayan ferdi olan 14 yaşındaki Tokyo, elindeki bu güç sayesinde gerçeklikle gerçek olmasını istedikleri arasında gezinir. İnsanların gerçeklikten kolayca kaçabildiği yeni dünyada sadece hayvanlar dışarıdadır. Devasa, yeşil bir iguana; insanların iki dünya arasında yavaş yavaş kendilerini kaybetmelerine tanık olabilen tek canlıdır.

Almanya – Türkiye – Japonya ortak yapımı olan filmin kurgusu, The Favourite ile En İyi Kurgu dalında Oscar adaylığı bulunan Yorgos Mavropsaridis’in ellerinden çıkmış. Görüntü yönetmenliği, Altın Ayı ödüllü Teströl és lélekröl / On Body and Soul filminin görüntü yönetmeni Máté Herbai’ye; müzikler ise Kazuya Nagaya ve Soundwalk’a emanet edilmiş. Filmin sanat yönetmenliğinde Meral Efe Yurtseven ve Emre Yurtseven, dijital sanat yönetmenliğinde ise Ali Demirel isimleri var.

Kaan Müjdeci 2019’da İguana Tokyo’yu İguana Tokyo Prologue adlı bir sanat eserine dönüştürmüş ve bu eser, Tokyo Arts and Space Hongo’daki Compiling Behaviors, Digesting Actions başlıklı sergide ziyaretçilerle buluşmuştu.