Oake ve hiçbir kalıba sığmayan kompozisyonları: ''Auferstehung''

Berlin merkezli deneysel tekno ikilisinin, 1 Aralık tarihinde Karl O’Connor’ın Downwards adlı plak şirketinden yayınlanarak kulaklarımıza ilişen ilk uzunçaları  Auferstehung’ u masaya yatırıyoruz.

OAKE – Auferstehung (Downwards Records)

Oake, ilk olarak 2013’ün Nisan ayında yine Downwards’tan yayınladığı Offenbarung  isimli EP’si ile dikkatleri çekmişti. Downwards’ın bünyesinden her ne kadar tekno seslerinin yükseldiğini duysak da Oake’nin deneysel ve bolca gürültü barındıran, ham ve folk tesirli hâlleri , post-endüstriyel soyundan oldukça güçlü izler taşıyor.

Kışın iyice hissedildiği aralık ayına, şimşek gibi düşen ilk stüdyo albümleri Auferstehung  ile kendilerince hoş geldin diyen ikilinin, dinleyicisine fırtınada savrulma hissini yaşatmak istediği aşikar. Arka planda yer alan güçlü rüzgar sesleri ve gök gürültüleri parçaların temelini oluşturan unsurlar arasında yer alıyor. Bunların yanı sıra vahşi davullar, yavaş yavaş yükselen tekno ritimleri ve ruhani perküsyonları, akortsuz keman feryatları ve bir koronun boğucu sesi, Oake denilince akla gelen diğer belirleyici unsurlar.

oake

Albüm hakkındaki bir diğer detay ise müzik kariyerine sokakta gitar çalarak başlayan Berlin kökenli Franz Bargmann ile ortak bir çalışmanın yer alması. ”Fuenftes Buch: Dreloi Wechd”   isimli parçadaki sürükleyici gitarlar Franz’a ait. Albümde tam tamına 11 parça yer alıyor. Parçalardaki sözlerin şiirselliği ve hiçbir kalıba sığmayan epik kompozisyonları ise onları dinlemek için bir davet niteliğinde.

Yazı: Elifnaz Koçak