PRÖMİYER: Barış Demirel - Kâkülünde Ak Oldum (Kadebostany Rework) 

Barış Demirel, çeşitli projeler ve düetlerle dallanıp budaklanan kariyerinin ilk solo albümü Mutluluklar’ı 2021’de Gülbaba Records etiketiyle yayımlamıştı. Çıkış teklisi “Kâkülünde Ak Oldum”, İsviçreli DJ ve prodüktör Kadebostany’nin ellerinden çıkan remiks versiyonuyla da albümün akışında kendine yer bulmuştu.

Mutluluklar parçaları için çeşitli lirik videolar yayımlayan Barış Demirel, ilk video klibi de söz konusu remiks için hazırladı. İstanbul gece hayatından yansımalarla karakter odaklı bir anlatı sunan klibin yönetmenliğini Canberk Ulusan ve Büke Akşehirli üstlendi. 22 Mayıs Pazar günü dijital mecralarda yerini alacak “Kâkülünde Ak Oldum (Kadebostany Rework)” klibi, prömiyerini bantmag.com’da yapıyor. Hemen aşağıdan izlenebilir.

Yönetmenler Canberk Ulusan ve Büke Akşehirli ile Barış Demirel, klibe dair sorularımızı yanıtladı. Barış Demirel’den yakın gelecek planlarına dair ipuçları da aldık! Sohbete setten kamera arkası fotoğrafları da eşlik ediyor.

Barış Demirel klip
Barış Demirel klip
Canberk Ulusan ve Büke Akşehirli yanıtlıyor

Parçayı ilk dinlediğinizde nasıl bir atmosfer canlanmıştı zihninizde? Klibin final versiyonu bu fikirlerden ne kadar ve nasıl ayrışıyor? Hazırlık sürecinde Barış Demirel’in akış ve kurguya katkıları oldu mu?

Canberk Ulusan: Bu parçayı her zaman çok severek dinlerdim. Barış’la karşılaştığımda, ona bu şarkıya klip çekmeyi önerdim ve o da fikre çok yükseldi. Sonrasında bu düşüncemi Büke ile paylaştım ve hemen fikir üretme aşamasına geçtik. Kesinlikle içinde hikâye barındıran bir klip olsun istiyorduk. Uzun zamandır böyle bir planımız zaten vardı.

Büke Akşehirli: Canberk’le beraber bir süredir duo olarak klip çekiyoruz. Barış’ın çok sevdiğimiz bu şarkısı için hem yalnızca performansa dayalı bir klip çekmemek adına hem de iz bırakabilecek bir üretim olması adına günlerce fikir çalışması yaptık. Şarkının kendisi de zaten hikâyeleştirilmeye izin veren bir yapıda. Canberk klibi, plan sekansa yakın bir stilde çekme fikriyle geldi ve bu akışkan yapı fikri ikimizi de çok heyecanlandırdı.

C.U.: Şarkıyı tekrar tekrar dinlerken kendimizi, pek çok açıdan benzer yaşantıları, sıkıntıları, mutlulukları paylaşan çevremizi düşünürken bulduk. Ortaya çıkan klipte de Barış’ın çeşitli arkadaş gruplarının, sevgililerin, yalnızların hayatlarının içinden tek tek geçerek bize onları göstermesini resmetmeye çalıştık. Uzun planlar ve geçişler de bu hissi sağlayabildi diye düşünüyoruz.

B.A.: Bize kapılarını açan Atlas Mühürdar’ın terasını bir teras-bar atmosferine çevirerek, bu insan gruplarını aşina olduğumuz bir gece mekânına konumlandırdık. Atmosfer fikrimiz en baştan beri buydu: Sade ve doğal bir ortamda insanların içerek sohbet etmesi… Barış’a bunu ve hikâyeyi anlattığımızda çok beğendi ve dolayısıyla senaryoya hiç revizyon vermemiş olduğumuz için, klibin final hâli ilk canlandırdığımız hâliyle çok örtüşmüş durumda.

C.U.: Hazırlık aşamasında fikirlerimizi geliştirdikçe Barış’la Zoom görüşmeleri yaparak ona her şeyi aktardık. Zaten hep iletişim hâlindeydik. Kurguyu da tamamen bize bıraktı. Hazırlık, set ve sonraki süreçte pozitif enerjisiyle bize çok destek oldu. Özellikle set günü, gece çekimi olduğu için zor geçti ve Barış’ın oradaki enerjisi çok yapıcı oldu herkes için.

Barış Demirel klip

Masalar ve dost meclisleri arasında süzülürken karakterlerin neşeli olduğu kadar derin düşüncelere daldığına da tanık oluyoruz. İstanbul gece hayatı için çok tanıdık bir manzara aslında. Oyuncuların büyük kısmının müzisyenler ya da arkadaşların oluşturduğu bir klipte, bu ifadeleri yakalamak için nasıl bir metot izlediniz? Çekimler bu anlamda sizin açınızdan nasıl bir deneyimdi?

B.A.: Açıkçası çok riskli bir hareketti tabii profesyonel olmayan oyuncularla çalışmak! Bu tarz arkadaş ve çevre desteğiyle yapılan işlerde bu risk biliyorsunuz ki hep var; ancak öncelik verdiğimiz şey gerçekten gönülden bu klipte yer almak isteyecek insanların gelmesiydi. Ne kadar şanslı olduğumuzu anlatmam zor; ama izleyenler klipte bunu görebiliriler.

C.U.: Masa planlamalarını ve her masanın kendine has hikâyesini önceden belirledik. Gelecek kişiler kesinleşince kafamızda yaklaşık bir oturma planı oluşturduk; ancak set günü bazı değişiklikler illa ki oldu. Oyuncularımıza tek tek oturdukları masanın hikâyesini, karakterleri ve mizanseni anlattık. Sonuç gerçekten inanılmaz oldu. Herkes sanki kendi rolü için biçilmiş kaftandı. Genel olarak da çok destek oldular ve herkes mutlu ayrıldı diye düşünüyoruz.

B.A.: Zamanımız kısıtlı olduğu için herkesle uzun uzun çalışamadık ne yazık ki. Bol tekrar aldığımız için bir noktada oyunlar oturdu. Bizim için müthiş bir deneyimdi. Her şeyden önce çok keyif alarak çektik ve şu an bir sonraki klip için heyecanlanıyoruz. Klip formatının genel olarak verdiği yaratıcı özgürlük alanı hepimize iyi geldi diye düşünüyorum. Sette pek çok arkadaşlık kuruldu; zaten birkaç gün sonra Barış Demirel konserinde hep beraber buluştuk.

C.U.: Teknik ve prodüksiyon kısımlarından da bahsetmek önemli. Daha önce de beraber çalıştığımız görüntü yönetmenimiz Neslihan Siligür’ün muazzam bir desteği var. Mekâna kim bilir kaç kez bizimle gelerek klibin dünyası üzerine çalışmalar yaptı ve kendisinin ışık şefimiz Eser Turan ile birlikte bunu başarmamızda çok önemli rolü oldu. Klibi izlerken göremeyeceğiniz bir noktada, terasın tepesine ışık için bir demir konstrüksiyon sistemi tasarlanıp, inşa edildi. Bu sayede kamera masaların arasında gezerken hiçbir ışık ayağı görmedik ve çok doğal bir aydınlatma oldu.

Barış’ın kıyafetinden ışıklara, mekânın renklerine bir pastel mavi hâkimiyeti var. “Kâkülünde Ak Oldum”un rengine karar verme sürecinizi de merak ediyorum. Neden bu renk?

C.U.: Kostümünü bir konserinde görüp çok beğenmiştik. Tasarım bir gömlek olduğu için terastaki diğer kişilerden ayrışan bir karakter ortaya çıkardı.

B.A.: Biraz sürreal bir hava kattı bile diyebiliriz; masalar arasında gezen hayalet bir ozan gibi!

C.U.: Mavi hâkimiyeti meselesi de aslında görüntü yönetmeni Neslihan ve ışık şefi Eser’in önerisiyle terasa bir ay ışığı yansıması fikriyle ortaya çıktı. Bizim de çok hoşumuza gitti.

B.A.: Klibin rengini de arkadaşımız Elif Tekneci yaptı. Sette yapılan ışığa çok da müdahale etmeden çok doğal bir sıcaklık katarak bazı düzenlemeler yaptı. Sonuçtan gerçekten çok memnunuz. Barış’a tekrar teşekkür ederiz.

Barış Demirel klip
Barış Demirel yanıtlıyor

Lirik kliplerden sonra, ilk solo albümünün ilk video klibi için bu parçada karar kılmanın ardında neler var? 

Arkadaşımın doğum gününe gitmiştim. Canberk ile karşılaştık. Daha önce kendisinin Zorlu PSM için yaptığı iki programa katılmıştım. Hatta biri Gülinler ile sizin ailenin yaptığı Bir Masaya Oturduk’tu. “Kâkülünde Ak Oldum”a klip çekmek istediğini söyledi. “Param yok ki” dedim. “Ben hallederim” dedi. Sarhoş olduk falan… Ertesi hafta konuyu netledik, planlar yapıldı.

Kadebostany versiyonu hem daha kısa süreye sahip hem de daha çok dinleniyor. Dup tıs dup tıs havasını da çok seviyorum şarkının. İşimize geldi yani. Bir de ben artık Mutluluklar dönemini kapamıştım, yeni albümü bile çoktan bitirdiğim için hiç aklımda geçen seneki albüme klip çekmek yoktu.

Büke ile Canberk üzerinden tanıştım. Büke çok sıcak bi insan; Canberk içince öyle. Çıkan işten aşırı memnunum! Arkadaşlarıma oyunculuk yaptırmak ve bazı konuk ağırlama hizmetleri dışında klipte hiçbir emeğim yok.

Kadebostany’yle ortaklığınız remikslerin ötesine geçecek mi? Yakın gelecekte Barış Demirel dünyasında neler olacak, ipuçları alabilir miyiz?

Kadebostany ile iki parça kaydettik. Biri bu sene yayımlanacak. Diğeri seneye kendi albümünde olacak. Rework değil de harbiden düet. İngilizce şarkı söyledim ya…

Bu yıl yine rap sahnesinden isimler ile düetlerim var, onlar yayımlanacak. İsrailli harika rapçi Echo ve prodüktör Tamer Katz ile Salon Sessions  projesinde kaydettiğimiz 4 şarkılık Lights Out EP çıkacak.

Ve elbette yepyeni albümüm geliyor. Kısmetse temmuzdan itibaren her ay tekli ve remiksleri salıp yılın son çeyreğinde albümü çıkartıyorum. Konserler devam…

Ayrıca DPBD yeni albüm kaydetmek istiyor. Bu sene Da Poet ile ona da başlayacağız.

Barış Demirel klip
Kâkülünde Ak Oldum (Kadebostany Rework) künye:

Yönetmenler / Directed by

Canberk Ulusan
Büke Akşehirli

Görüntü Yönetmeni / Cinematography by

Neslihan Siligür

Işık Şefi / Gaffer

Eser Turan

Oyuncular / Actors

Ahmetcan Gökçeer
Asena Bulduk
Beril Ateş
Burçin Esin
Can Sürmen 
Duygu Yalınkılınç
Elçin Emre
Emir Yargın
Fatih Cihangir Selimoğlu
Melodi Gülbaba
Miray Kaya
Oğuzhan Durmuş
Selcen Kadakal
Ümit Mesci

Focus Puller

Gökhan Özkan

Set Amiri / Grip

Sedat Yüce

Kamera Asistanları / Assistant Camera 

Ayşe Irmak Şen
Batınay Ünsür
Emre Can Alagöz

Color:

Elif Tekneci (Tonic Effects)

Jenerik Tasarım

İdil Keysan

Best Boy

Hüseyin Karakaya

Işık Asistanları / Lighting Technicians

Özgür Yavuz
Ünal Gündoğdu

Teşekkürler / Special Thanks

Atlas Mühürdar 78
Onur Çiftçi
Ezgi Çiftçi
Öykü Ersoy
Emre Efe
Sema Arslan
Kiralık Kamera 724
MTN Film
Aplus Camera & Lighting 
Tonic Effects
Doğukan Güngör

Flashbang Productions – 2022

Röportaj: Cem Kayıran