Seda Erciyes ile bir teras partisinde

Yazı: Eylül Ege

İlham kaynağı olan R&B tınılarını başka türlerin arazilerine girip çıkarak karakterize ettiği müzikler üretmekle kalmayıp anlattığı hikâyeleri, yarattığı özenli görsel estetikle de destekleyen Seda Erciyes, yoldaki ilk albümüne doğru geri sayıma devam ediyor. “Sallarız, kimse olamaz mani” mesajı verdiği “YABANİ”nin ardından 7 Temmuz’da serbest kalan “Sürme”; geceyi bitirmek istemeyenlerin, eve yalnız dönmeyi reddedenlerin şarkısı.

R&B ezgilerine külup müziği elementleri giydiren parça, dinleyende bir kaçma-kovalama çağrışımı yapan aceleci, yüksek temposu ve parti atmosferine ışınlayan anlatısıyla ayaklandırıyor. Hikâyeye göre İstanbul’un tatlı, esintili gecelerinden birinde, bir teras eğlencesindeyiz; saat ilerlemiş, etrafta pek kimse kalmamış. Başındaki dertlerden, anlam arayışlarından uzaklaşmak isteyen, kalbini çoktan kuruttuğunu söyleyen kahramanımız henüz yorulmamış; günü, yarın başka bir tende unutacağı bir deneyimle tamamlamak istiyor: “N’olur eve sürme. Hazırım, mahvet beni.” 

Seda Erciyes, geç saatte gelen hüzünden kaçışın sesi olan “Sürme”nin söz ve müzik kredilerini, birlikte pek çok kez çalıştığı Arsan Salaryfar ile paylaşıyor. Parçanın prodüksiyon ve miks işlemlerini de üstlenen Salaryfar’a mastering’de Adham Farid eşlik etmiş. Afterwork’ten Yasin Arıbuğa imzalı kapak görseli ise öyküyü tamamlıyor; zira parçaya konu olan partide kameralara yakalanmış bir Seda Erciyes var karşımızda.