SHUFFLE: Speedy Wunderground ve Dan Carey

Hazırlayan: Cem Kayıran

Birleşik Krallık’ın yeni nesil gitar müziğinin (New Weird Britain tabirine hâlâ ısınamadık) mimarlarından biri olarak kulaklarını sıklıkla çınlattığımız prodüktör ve müzisyen Dan Carey, 2013’ten beri plak şirketi Speedy Wunderground ile meşgul. İlk dinleyişte çarpan yeni müzikleri bir araya getirdiği etiket, kuruluşunu takip eden yıllarda yayımlanacak her parçanın kendi stüdyosunda ve 24 saat içinde tamamlanması kuralını takip ediyordu. Yani Speedy Wunderground, adını hızından alan bir plak şirketi.

Bugüne dek Kae Tempest, black midi, Squid, PVA, Jane Weaver ve Black Country, New Road gibi isimlerin de çeşitli formatlarda yayınlarla yer aldığı Speedy Wunderground kataloğu genişlemeye ve merak uyandırmaya devam ediyor. 2023’te Heartworms, O., Moreish Idols, Viji’den yeni sesleri önümüze getirdi Dan Carey; kendisinin de bir parçası olduğu Miss Tiny adlı yeni bir grup da kurdu. Geçmişte beraber çalıştığı bir başka grup olan Warmduscher’in davulcusu Benjamin Romans-Hopcraft ile hayat verdiği Miss Tiny ile bu senemizin fon müziklerinden biri olan DEN7 EP’si de Speedy Wunderground aracılığıyla yaz aylarında yayımlandı.

Dünyanın dört bir yanından plak şirketlerinin kapısını çalıp, çalışma ortamlarını soluyacağımız yeni serimiz SHUFFLE’ın ilk durağı Güney Londra. Kurdeleyi Speedy Wunderground ve Dan Carey ile kesiyor olmak, büyük mutluluk sebebi bizim için. 


SHUFFLE: Speedy Wunderground

Ekibi tanıyalım, kim neyle ilgileniyor? Yollarınız nasıl kesişti?

Her şey, aynı zamanda yaşadığım yer olan stüdyoda başlama eğilimi gösteriyor. Tüm Speedy müzikleri burada yapıldı. Stüdyonun daimi mühendisi olan Alexis Smith ile birlikte çalışıyorum.

Speedy’deki iki görevimi birlikte çalışacak yeni müzisyenler bulmak ve albümlerin prodüksiyonunu yapmak olarak görüyorum. O kısım tamamlandıktan sonra iş ekibin geri kalanına devrediliyor. Alexis albümlerin basılmasıyla ilgili birçok işle ilgileniyor. Mina Wood da Speedy ve plak şirketinin tüm kollarında bizimle birlikte çalışıyor.

Blackstar Agency’deki ekip, albümün dünyaya yayılmasından sorumlu. Onlar aynı zamanda Güney Londra’daki Brixton’da yerleşik bir müzik şirketi. 7” serimizin dağıtımını üstlenen ve albüm projelerimizi destekleyen [PIAS] ile bağlantılı çalışıyorlar.

Speedy Wunderground hikâyesinde rol oynamış, bağ kurduğun ilk plak şirketleri hangileriydi? Sana nasıl yol gösterdiler?

Küçük bir çocukken ebeveynlerimin bir dolu 7” plağı vardı. Tınılarındaki ortaklıklar ve farklılıklara çok kafa yorardım. Benzer görünüşte olanların çoğunlukla benzer duyulduğunu fark etmiştim. Bir plak şirketinin ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu ama benim zevkime uygun göründükleri için sevebileceğimi düşündüğüm plakları seçmeyi böyle öğrendim. Örneğin Trojan etiketli bir plak, kesinlikle spesifik bir sound’a sahipti.

Yıllar sonra dönüp bakınca, yayınlarını dinlemeden aldığım ilk plak şirketlerinden birinin MoWax olduğunu hatırlıyorum. Çünkü çıkacak şeyi seveceğimi biliyordum.

Ofisinizden / çalışma ortamından bir fotoğraf paylaşabilir misin? 

Speedy Wunderground kataloğundaki müzisyenlerin buluştuğu ortak paydalar olduğunu düşünüyor musun? Bu ortak paydaları nasıl tanımlıyorsun?

Speedy’ye dâhil olan herkesin, müzikte sınırları zorlama tutkusu olduğunu düşünüyorum. Tüm zamanların en deneysel müziğini yapması gerekmiyor; başkalarının daha önce yaptığı şeyleri tekrar etmeyen bir müzik yapmak söz konusu.

Yakın (ya da uzak) gelecek adına Speedy Wunderground’un önünde nasıl heyecanlar / planlar görünüyor? İpucu alabilir miyiz?

Yakın zamanda tamamladığımız O. albümünü yayımlamak için çok heyecanlıyız. Sonrasında bir Heartworms albümü olacak, kayıtlarına başlamak üzereyiz. Ayrıca sıradaki 7” tekli için de çok heyecanlıyım; Borough Council isimli, birlikte çalışmaya henüz başladığımız yeni bir gruptan.


SHUFFLE: Dan Carey

Hayatta yaptığın ilk iş neydi? 

Bir ışıklandırma şirketi için kablo sarmak.

Bugün dinlediğin ilk şarkı neydi?

Model/Actriz – “Amaranth

10 yaşından beri belli aralıklarla dinlediğin, dinlemekten sonsuza kadar asla vazgeçmeyeceğini düşündüğün bir albüm ya da şarkı var mı?

Jimi Hendrix’ten Crash Landing. Annemde plağı vardı ve bana gitar çalmayı öğrenmek, tuhaf gürültüleri sevmek ve çıkarmak konusunda ilham vermişti.

Müziğin fiziksel baskıları senin için ne ifade ediyor? 

Plakları seviyorum, bunun sebeplerinden biri de kusurları. Bir plak aldığınızda, ona hasarlar vererek albümü kişiselleştiriyorsunuz. Benim Crash Landing baskımın herkesinkinden farklı duyulduğuna bahse varım!

Hayatında hiç dinlediğin için çevren tarafından aşağılanmaya çalışıldığın, dalga geçildiğin bir müzik oldu mu? Olduysa neydi? Ne zamandı? 

12 yaşındaydım ve gitarımı okula götürüp akşamüstü bir konserde çalmışım. Sonrasında 16 yaşındaki bazı çocuklar beni ve gitarımı (ki onu da kendim yapmıştım) koca bir çöp kutusuna atmıştı. Hendrix sololarını çalabildiğim için kıskandıklarını tahmin ediyorum!

Bize seni çok etkilemiş bir kitap önermek ister misin?

Flann O’Brien’den The Third Policeman. En sevdiğim kitap. Zaman, uzay, hayat ve ölüm hakkında birçok açıdan çok ilgi çekici.