Japon tütsüleri yansın: Still Corners anlatıyor

Röportaj: Cem Kayıran

Sub Pop etiketli iki albümle 2010’ların başlarında dikkatleri üzerine çeken ikili Still Corners, dream pop ve neo-psikedeli gibi janrlara meraklı dinleyicilerin favori gruplarından biri. Diskografisinin beşinci uzunçaları olan son albümü The Last Exit’i 2021’de yayımlayan Greg Hughes ve Tessa Murray ikilisi, 30 Temmuz Pazar günü +1 Sunar: Gezgin Salon Festivali’nin konuğu olacak.

Festival öncesi Tessa Murphy ile hem Still Corners için ideal çalışma pratiklerini hem de bu yıl 10 yaşına giren meşhur albümleri Strange Pleasures’ı konuştuk.

Bir aylık turneniz İstanbul’da başlayacak. Nihayet bir İstanbul konseri! Bildiğim kadarıyla turnede ilk kez ziyaret edeceğiniz başka şehirler de var. Böyle bir yolculuk öncesi zihinsel olarak kendinizi nasıl hazırlıyorsunuz?

İstanbul’a geleceğimiz için çok heyecanlıyız, yıllardır listemizin en üstündeydi. Orada harika hayranlarımız var ve tabii ki şehrin tarihi, kültürü, güzelliği, Avrupa ve Asya arasında köprü oluşu… Gerçekten dört gözle bekliyoruz.

Böyle bir turneye hazırlanmak prova yapmak, prova yapmak, prova yapmak ve her şeyi bitirdiğinde tekrar prova yapmaktan geçiyor. Bize verilen zaman dilimine olabildiğince fazla şarkı sıkıştırmaya çalışıyoruz, o sebeple bu yüksek tempoya hazır olman gerekli. 

Still Corners için ideal çalışma ortamı nasıl bir yer? Stüdyonuzda şarkı yazımınıza etkisi olduğunu düşündüğünüz ufak detaylar neler?

Doğal ışık ve bitkileri seviyoruz. Biraz Japon tütsüsü yakıyoruz ve binlerce bardak çay içiyoruz. Bazen duvara The Good, The Bad and The Ugly gibi bir film yansıtıyoruz; biz bir şeyler yazarken arka plan olsun diye. Şarkı yazmak balık tutmak gibi; şarkılar birer balık ve sen oltanı atıyorsun. Bazen bir şey yakalayabiliyorsun, bazen de boşa sallıyorsun. Ama hiç denemezsen, zaten herhangi bir şey yakalayamazsın.

Ergenlik yıllarının seni bir müzisyen olarak nasıl şekillendirdiğini merak ediyorum. O zamanları düşündüğünde aklına gelen spesifik bir albüm, konser ya da bir deneyim var mı? 

Şanslıydım çünkü babam her zaman iyi müzikler çalardı. Bebekliğimden itibaren Leonard Cohen, Nick Drake, The Beatles, The Rolling Stones gibilerini içime çekiyorum. Büyürken müzik her yerdeydi. Evde her zaman şarkı söylerdim, okulda hep korodaydım. Greg’le de tanıştığımızda müzik aracılığıyla bir bağ kurduk. En baştan beri birbirimizin müzikal cümlelerini tamamlıyoruz ve bu zamanla daha da kolay hâle geldi.

2023, Strange Pleasures albümünün 10. yıl dönümü. Dönüp o albüme bakmak nasıl hissettiriyor? Yaratım sürecinden aklına gelen ilk şey nedir?

10 yıl geçtiğine inanmakta güçlük çekiyorum. Geri bakmak, o şarkıların ne kadar ileri gittiklerini ve bu albüm sayesinde ne kadar fazla insanın bizi keşfettiğini görmek iyi hissettiriyor. 

Çok hızlı ilerlemiştik ve üzerine fazla düşünmemiştik. Ufak ve taşınabilir bir kurulumla seyahat hâlinde çalışıyorduk, bu sayede her yerde şarkılarla ilgilenebiliyorduk. Bir hafta sonu ailemin evinde, onlar yokken köpekleri Frank’e bakıyorduk. Frank kara tüylü ve etkileyici derin gözlere sahip bir labradoodle’dı. “The Trip” adlı yeni şarkı fikri üzerine çalışmaya karar verdik. Greg loop hâlindeki bir arpej, bir akor yürüyüşü ve bazı gitar bölümleriyle şarkının temelini zaten hazırlamıştı. Birkaç saat sonra şarkının tüm vokallerini kaydetmiştik. Çok hızlı şekilde ortaya çıktı. Komik olan da bunun Frank vasıtasıyla olmuş olması. Kayıtları bitirip dinlemeye geçtiğimiz de o da bizim olduğumuz odaya geldi ve şarkı boyunca bize baktı. Daha önce hiç böyle davranmamıştı. Sevdiği anlaşılıyordu ve bunun iyi bir işaret olduğunu düşündük. Bu kadar fazla insanın nihayetinde bu albümü dinleyip bir şeyler hissedeceğini hayal edemezdik. Frank en iyisini biliyordu.

Still Corners parçalarını kullanan düzinelerce dizi ve film var. Bir gün yeni bir uzun metraj için orijinal besteler yapmanız gerekse nasıl bir janr tercih ederdiniz? Still Corners’ın rüyalarını süsleyen yönetmen kim?

Picnic at Hanging Rock gibi tuhaf gizem filmleri ya da bir Hitchcock filmi uygun olurdu. Bir yandan her zaman Jim Jarmusch’la filmlerinden birine soundtrack yapmak için çalışmak istemişizdir.

Bir oyun daha: Gezgin Salon ekibi, önümüzdeki yıl olacak festivalde bir sahnenin kürasyonunu yapmanızı istiyor. Kimler çalacak?

Bob Dylan
Kate Bush
Chris Isaak
Sade
The Velvet Underground

Still Corners için sırada ne var? İpuçları alabilir miyiz?

Yeni müzikler üzerine sıkı bir şekilde çalışıyoruz, yakında haberleri paylaşacağız!