Gerek roadside.picnic’le gerekse tek başına yayınladığı albüm ve EP’lerle, son birkaç yılda yerli hip hop sahnesinin en karakteristik figürlerinden biri hâline gelen Ağaçkakan, iki ay önce yayınladığı beş şarkılık Fernweh isimli EP ile karşımıza çıkmıştı. Yerinde durmayı pek sevmeyen Ağaçkakan, EP’de yer alan beş şarkıyı Cengâver, Grup Ses Beats, Pitohui, Zeleia & Golem ve Peygamber Vitesi gibi birbirinden farklı disiplinlerden beş grup ve müzisyene remiksletti! Bir de bunlara Grup Ses Beats prodüktörlüğünde hazırlanan “Ta Kendisi” isimli yeni şarkıyı da ekleyen Ağaçkakan’la Fernweh RX albümünün gizemini çözdük.


Image

1. Teneke Trampet (Cengâver RX) – Cengâverle arkadaşlığınız ve müzikal üretiminiz çok eskilere dayanıyor. Bu yakınlığı göönünde bulundurduğun zaman Cengâver, Teneke Trampet remiksinde senin bıraktığın hangi izlerden yola çıkmış olabilir?
Güzergâhın ayak izlerinden olması muhtemel. Cam kenarında manzaranın değişim hızından daha süratli şekilde hayatlarımız bir yerlere devriliyor gayri ihtiyari ya da kasten. Uzunca bir yolculuktan bahsediyor şarkı, Cenk de serüvene başladığım sıfır noktasını bildiği için patikaları tahmin etmesi zor olmamıştır.

Image

2. Gece Geceyi (Grup Ses Beats Eski Okul RX) – Bu şarkı, Grup Ses Beats’in müdahalesiyle zamanda bir hayli geri gitmiş gibi tınlıyor. Gece Geceyinin zaman yolculuğu sence hangi yıla, nasıl bir nerede sonlanıyor?
Romantik bir cevap verecek olsam 1960’lar sonları Fransa ya da 1930’lar İspanya derdim. Zaferle değil belki ama en azından kaybetmemeyle sonlanacağım için. Ama gönlümden geçen medeniyet öncesi bir yer, ilk burası benim diyen adamın karşısı, bir yumruk mesafesi tercihen.

Image

3. Bozbulanık (Pitohui RX) –Tek kutuplu masa tenisi gerçekten bir oyun olsaydı nasıl oynanırdı?
Yerçekimsiz ortamda bir duvara karşı oynanırdı sanırım. Benim küçükken karşıya savurduğum top sanırım hâlâ bir duvara çarpmadı çünkü.

Image

4. Nazdrovya (Zeleia & Golem RX) – Zeleia & Golem kadar baskın olmasa da, senin kendi müziğinde de karanlık katmanların varlığından söz etmek mümkün. Peki bu iki karanlık gücün bir araya gelişi, gözlerini kapattığında nasıl bir sahne getiriyor gözlerinin önüne?
Baş aşağı durmuş otomobiller (yanıyorlarsa ne âlâ!), bir metropol gece yarısına beş kalası, kuvvetli siren seslerini bastıran ardışık gök gürültüsü, insanların evlerine çekilip avarelerin göze battığı vakitler, gözlerdeyse umursamaz bir öfke tortusu, artık yerleşik keza, sahnede geçen tek replik ise: “kudurmuş bir öfke bayım, tam bir beyhudelik.”

Image

5. Dünyadan Şüpheliyim (Peygamber Vitesi RX) – İçimde büyüyen şeytanın hakkını vermeliyim sence Peygamber Vitesi içinde büyüyen şeytanla nasıl bir iletişim kurmuş?
Yüz yüze. Sanırım Kadıköy’de bir bar taburesi üzerinde. Yalnızca dinlemiş, nasihat vermemiştir Kutay. Ben orada değildim ama öyle tahmin ediyorum. İyi arkadaş olmuşlardır. Çünkü ikimizin içindeki şeytanın birbiriyle suç ortağı bile olabileceğini kanıtlıyor şarkı.

Image

6. Ta Kendisi (prd. Grup Ses Beats) – Birçok farklı prodüktörle üretim yapmış biri olarak, Grup Ses’le güçlerinizi birleştirince ortaya çıkan canavarın ne gibi özellikleri olduğunu görüyorsun?
Ankara’ya dadanan bir Godzilla geliyor aklıma, yıkımdan geriye sadece Kurtuluş Parkı’nı bırakacak kadar kibar. Doğduğu ve yaşadığı yerlerde gözü kapalı dolaşabilmenin rahatlığı ya da kentlerin abuk nostaljisi oraları sevmesine yetmeyen insanların duygusunu bilirsiniz; gelişigüzellik ve rastgeleliktir. Bu kocaman yaratığın da Ankara’da nereye bastığına dikkat etmeden dolaşmasını isterdim.

  1. İdealize edilen çekiciliğe ulaşmanın gerilimleri: Erik Mark Sandberg

    Sandberg’in tüylü, göz alıcı ve hüzünlü sanatının asıl meseleleri, evrimi ve yaratım süreci...

  2. Görmeyi bilene güzellik bedava: Göksu Gül

    13 Mart'ta BLOK Artspace'de açılacak olan ilk solo sergisi Bedelsiz öncesi Göksu Gül’le bir sohbet.

  3. “Kadınlar savaştan özgün biçimlerde de etkilenir” – Barış İçin Kadın Girişimi

    Kobanê ve Şengal’le dayanışma amacıyla “Paylaşmaya Ben De Varım” kampanyasını başlatan Barış İçin Kadın Girişimi’nden Ayşe Toksöz’le 8 Mart Dünya

  4. Tabiatın gereği birazcık garipsen: Baby Dee

    Bir zamanlar ağaçlara fısıldayan Baby Dee'nin hayat boyu sürdürdüğü farklı kariyerler gibi "değişim"den ilham alan müziği...

  5. Her şey döngüsünü tamamlar: Earth

    Earth'ün acımasızca yükselen sesi ve çok sevdiği döngüleri.

  6. Surf ve rock’n’roll’un İspanya’ya göçü!

    Son yıllarda sayısı iyice artan İspanya merkezli gitar gruplarını bir tanıyalım.

  7. El emeği göz nuru, İleri Fantezi: Levni & Sloth Pallas

    Tektosag'ın bastığı ilk plak ve ona eşlik eden ileri fantastik klip, Levni & Sloth Pallas'ın apartman avlusundaki kimya deneylerinin ardından bizle buluştu.

  8. Şarkı şarkı Ağaçkakan ve Fernweh RX albümü

    Ankara sokaklarına dadanan bir Godzilla ya da masa tenisinde tek kutuplu bir müsabaka... Ağaçkakan'ın Fernweh RX'inin gizemi çözüldü diyebiliriz.

  9. Atmosferik sineması ve akıcı sohbetiyle Guy Maddin ile bir buluşma

    Geçtiğimiz ay !f İstanbul kapsamında Türkiye’deki hayranlarıyla buluşan Guy Maddin’le, atmosferik sinemasının kapılarını aralamaya çalıştığımız bir sohbet gerçekleştirdik...

  10. Mert Fırat ve İlksen Başarır ile: Bir Varmış Bir Yokmuş üzerine

    "Başka Dilde Aşk"tan bu yana beraber ürettikleri işlerle Türkiye sinemasının dikkat çeken isimlerinden olan yönetmen İlksen Başarır ve oyuncu/senarist Mert Fırat'tan bu ay gösterime giren "Bir Varmış Bir Yokmuş" üzerine.

  11. Çiçek Kahraman’la Bütün Mahalleli Duysun

    Bu sene 14. Uluslararası !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde Sanat Hayat İçindir! etkinliği kapsamında kurgu yaptığı filmlerden tanıdığımız Çiçek Kahraman’ın Bütün Mahalleli Duysun isimli video yerleştirmesi Salt Beyoğlu’nda ilk seyircileri ile buluştu.

  12. Birdman’in hatırlattığı 20 filmle beyazperdede oyuncu buhranları

    Geçtiğimiz ay en iyi film dahil dört dalda birden Oscar’ı kucaklayan Birdman, !f İstanbul’daki prömiyerinin ardından nihayet vizyona girdi. Bunu fırsat bilip, beyazperdede arızalı oyuncu karakterleri merkez alan filmlere odaklanmak ise boynumuzun borcuydu.

  13. Istırap, kentsel dönüşüm ve bizim çocuklar: Çekmeköy Underground

    Belgesel filmleriyle tanıdığımız yönetmen Aysim Türkmen’in ilk uzun metrajlı filmi Çekmeköy Underground’un bu ay gösterime girmesini bahane ederek, Türkmen’e filme dair merak ettiklerimizi sorduk…

  14. En iyi usûl eski usûl: Popolo Press

    Seyahatler sırasında keşdefilen "o dükkân"lardan biri olan, Montreal'deki Popolo'nun yaratıcısı, sahibi ve çalışanı Kiva Tanya Stimac ve baskı atölyesinde hangi yöntemleri neden kullanmayı tercih ettiği...

  15. Künye

    yayın imtiyaz sahiplerive etkinlik direktörleri Aylin Güngö[email protected] J. Hakan Dedeoğ[email protected] yazı işleri müdürü Ekin Sanaç[email protected] kreatif direktör Aylin Güngö[email protected] editörler